Mjere, o kojima se do unazad nekoliko godina pričalo, odnose se na kontrolu saobraćaja, upozorenje na smanjeno kretanje građana, te je upućen poziv svim pravnim licima, vlasnicima i korisnicima kotlovnica ili ložišta da poduzmu sve tehnički izvodive mjere, potrebne za smanjenje emisije, uključujući čišćenje svih dimovodnih instalacija, a po potrebi odgađanja svih aktivnosti koje mogu dovesti do pogoršanja kvaliteta zraka. Ukoliko dođe do pogoršanja stanja kada bi uslijedila epizoda - upozorenje, mjere bi bile znatno strožije. Tada bi se moralo naložiti korištenje automobila po principu par-nepar ili umjesto vlastitih vozila korištenje javnog gradskog prijevoza, kao i niz drugih mjera... I ta rješenja donosimo uvijek u toku najvećeg zagađenja nikada se ne pripremimo i ne donosimo mjere preventive u toku mjeseci kada nemamo zagađenja zraka, tj. u toku ljetnih i jesenjih mjeseci.
Studenti master studija na Fakultetu za saobraćaj i komunikacije u Sarajevu, sa nastavnikom prof. dr. Osman Lindov, predlažu konkretna i podrobnija rješenja za smanjenje zagađenja našeg glavnog grada.
Prije bilo kojeg saobraćajnog rješenja u cilju smanjenje zagađenja zraka na području grada Sarajeva, potrebno je donijeti osnovnu mjeru: zabraniti u cjelosti ložišta na ugalj i druge ekološki nečiste materije.
Nakon toga, u segmentu saobraćaja uraditi dodatne sljedeće mjere:
-
Uvesti eliminatoran Eko test za motorna vozila, barem u zimskom periodu.
-
Podići "prag" za uvoz polovnih motornih vozila - postaviti limit uvoza EURO 4/5 normu.
-
Zabraniti ulazak teretnih vozila u gradsku zonu.
-
Osigurati da motorna vozila javnog gradskog prijevoza budu isključivo sa motorima progonjenih ekološki čistim gorivom (LPG, CNG).
-
Povećati cijene registracije i osiguranja motornih vozila linearno prema starosti vozila, odnosno EURO normama.
-
Ubrzati realizaciju planiranih longitudinalnih cestovnih pravaca na području grada.
-
Pretvorba i izgradnja kružnih raskrsnica na svim područjima grada.
-
Uspostaviti adaptivni sistem regulacije saobraćaja na svim raskrsnicama u gradu.
- Uspostaviti i promovisati alternativne vidove prijevoza/kretanja (pješačke i biciklističke staze), i obezbijediti iste površine za njihova kretanja, na cijelom području grada.
Navedene pojedine osnovne i dodatne mjere, ne koštaju niti društvo, niti građane, niti jednu konvertibilnu marku a mogu doprinijeti znatno manjem broju oboljelih od karcinoma i drugih bolesti koje "proizvodi" zagađenje zraka.