Sudije u Tuzli imaju najlošije uslove za rad, probleme će riješiti izgradnja nove zgrade
Neadekvatne sudnice, nedostatak arhivskog prostora te prostorije u kojima se nalazi dvostruko veći broj zaposlenih nego što bi trebao biti, samo su neki od problema koji bi uskoro trebali biti riješeni rekonstrukcijom zgrade u kojoj su smještene ove institucije, ali i izgradnjom novog objekta u koji će biti izmješten Općinski sud Tuzla.
Izgradnja nove zgrade Općinskog suda u Tuzli trebala je početi još prošle godine, međutim, kako saznajemo, radovi su prolongirani zbog izmjena u projektu u koji je sada uključena i rekonstrukcija postojeće zgrade pravosudnih institucija.
Novi objekt će biti izgrađen na zemljištu na kojem se trenutno nalazi zgrada nekadašnjeg Doma armije u Tuzli, a koja je 2016. zvanično prešla u vlasništvo Općinskog suda u Tuzli.
Prema ranijim projekcijama, u izgradnju će biti uloženo okvirno 2,8 miliona konvertibilnih maraka, a objekt bi trebao ponijeti epitet najljepše zgrade pravosudne institucije u našoj zemlji.
Paralelno s izgradnjom novog objekta započet će i rekonstrukcija postojeće zgrade pravosudnih institucija u kojoj će ostati Tužilaštvo TK i Kantonalni sud u Tuzli.
Rekonstrukcija i izgradnja će se vršiti prema projektu Evropske unije, a početak radova se očekuje u naredna dva mjeseca.
"Svaki dan očekujem pisanu informaciju u kojoj će biti navedeno kada počinje izvođenje radova. Prema najavama, to bi moglo biti u naredna dva mjeseca, ali tačan datum zna Evropska unija", rekao je za Klix.ba predsjednik Općinskog suda u Tuzli Muhamed Tulumović, naglasivši da su završene sve procedure vezane za izgradnju.
Projektna dokumentacija i sve neophodne dozvole su već pripremljene, u decembru 2017. je završena procedura izbora izvođača radova i nadzornog organa, a sve aktivnosti su sprovedene pod nazdorom delegacije Evropske unije u BiH kao finansijera projekta.
Useljenje do kraja 2019. godine
Rok za izvođenje radova je 12 mjeseci te bi zaposlenici Općinskog suda u Tuzli u nove prostorije trebali useliti do kraja 2019. godine.
"Kantonalni i Općinski sud u Tuzli te Kantonalno tužilaštvo trenutno rade u najgorim uslovima u BiH. Ovo govorim jer sam radio u drugim sudovima i znam kakva je situacija. Kod nas je izuzetno teško i složeno stanje, a ambijent je potpuno suprotan evropskim standardima", ističe Tulumović.
Svaki sud bi trebao funkcionisati u kvalitetnom ambijentu jer je riječ o instituciji u kojoj je na dnevnoj osnovi zabilježen prolazak većeg broja stranaka koje učestvuju u sudskim postupcima ili koriste neke druge usluge.
Komfornim sudnicama, ali i ostalim pratećim prostorijama tuzlanski sud trenutno ne raspolaže.
Slikovito nam pojašnjavajući trenutno stanje, Tulumović kaže da bi u jednoj prostoriji trebalo raditi pet osoba, a u Tuzli je taj broj dvostruko veći.
"Kod nas je sve ovo ispod normalnih standarda, a rekonstrukcijom postojeće i izgradnjom nove zgrade, sve tri institucije će dobiti sasvim dovoljno prostora za rad. Zaposlenici i stranke imat će novi ambijent, građani će imati bolju i kvalitetniju uslugu, a sve to će doprinijeti većoj efikasnosti rada suda", potcrtao je predsjednik Općinskog suda u Tuzli.
Zgrada će ispunjavati sve evropske standarde, a procesi suđenja će se odvijati znatno brže s obzirom na to da će sudnice biti opremljene modernom informatičkom opremom, kao i svim potrebnim pratećim elementima.
Sudski arhiv na sedam lokacija
Općinski sud u Tuzli trenutno je u najtežoj situaciji u odnosu na sve ostale pravosudne institucije u BiH i po pitanju arhivskog prostora. Naime, arhiv ove institucije raspoređen je na sedam različitih lokacija u gradu koje nemaju adekvatnu, 24-satnu fizičku zaštitu.
Redovni predmeti, koji nisu za arhiviranje, nalaze se na hodnicima odjeljenja Suda, koja opet ne djeluju pod jednim krovom, već na četiri lokacije.
Dio arhiva se nalazi i u jednoj od prostorija Doma Armije u Tuzli, a dokumentaciju iz komunalnih predmeta od provalnika nisu zaštitila ni željezna vrata.
Prije tri mjeseca je provaljeno u spomenutu prostoriju, dokumentacija je otuđena i provalnik ju je odvezao na skladište za reciklažu papira. Nedugo nakon počinjenja krivičnog djela, provalnik je lišen slobode te se protiv njega vodi krivični postupak.
"Komunalne predmete smo izmjestili u ovu prostoriju, računajući da ih, ukoliko bi eventualno došlo do njihovog oštećenja iz nekog razloga, mi možemo vratiti jer su pohranjeni i u elektronskoj formi. Ovdje je također bila angažirana sudska i civilna policija, a s obzirom na to da ni oni nisu imali resurse, pismeni dogovor je bio da se objekt obilazi na dnevnoj i noćnoj osnovi", rekao je Tulumović.
Skupa sa svim ranije navedenim problemima i pitanje arhiva će biti riješeno tek nakon izgradnje nove zgrade suda.
"Sve će biti u jednoj zgradi, a objekt će biti pod konstantnim video i fizičkim nadzorom, s obzirom na to da će ovdje biti smještena i sudska policija koja trenutno radi u teškim uslovima", istakao je Tulumović.
Težak posao i nedostatak kadra
Općinski sud u Tuzli trenutno ne radi u punom kapacitetu s obzirom na to da je sistematizacija radnih mjesta ispunjena 70 posto. Pored nedostatka administrativno-tehničkog osoblja, sudski resursi su također nedovoljni, što u određenoj mjeri usporava rad suda.
"Imamo dobru sistematizaciju, ali je česta fluktuacija kadra na druge nivoe. U prošloj godini je sedam sudija otišlo na druge pozicije. Također, tu su zastupljeni i odlasci u penziju, a administrativno-tehničko osoblje odlazi zbog težine posla, odnosno internim oglasom prelazi u druge institucije", objašnjava Tulumović.
U stalnom popunjavanju pozicija, navodi Tulumović, gubi se vrijeme, jer za popunjavanje administrativno-tehničke i sudske pozicije treba minimalno šest mjeseci.
"U prošloj godini smo imali period u kojem nam je falilo deset sudija, što predstavlja jedan prosječan sud u BiH. Također, često je odsustvo zaposlenika i po osnovu bolovanja, a imamo i mnogo zaposlenika druge kategorije invalidnosti. Ovdje se mnogo radi te radnici sve češće obolijevaju, vjerovatno i od težine posla", rekao je predsjednik Općinskog suda u Tuzli.
U odnosu na druga odjeljenja, po obimu posla trenutno je nasloženija situacija u Odjelu za zemljišnoknjižne poslove koji u kontinuitetu bilježi povećanje zahtjeva građana, a broj zaposlenih se ne mijenja.
Veliku pomoć ova pravodsudna institucija ima i od pripravnika, a angažirano ih je trenutno 30.