Supervizor BHANSA-e: Usluge centra u Sarajevu ove godine koristilo 180.000 aviona
Prema njegovim riječima, generalno na zrakoplovstvo pandemija koronavirusa je imala jako negativan utjecaj. Kaže da je 2020. dovela zrakoplovstvo kao profesiju i sve uslužne djelatnosti, koje idu uz nju, na koljena.
"Broj operacija predpandemijske 2019. u Evropi dnevno je bio skoro 35.000 letova. U toku pandemije je to bilo svedeno na nekih devet posto, sedam posto u određenim danima, aviona koji su koristili usluge kontrole zračne plovidbe, uglavnom kargo aviona koji su u to vrijeme prevozili medicinsku opremu, respiratore itd.", rekao je Jahić.
Ocijenivši ovu godinu jako uspješnom, napomenuo je da su imali analizu i više scenarija predviđanja kako će se odvijati ljetni red letenja ove godine.
"Imali smo pesimistični, srednji i optimistični scenario, ukoliko vakcina bude dostupna i bude učinkovita. Trenutno, u 2021., mi imamo 81-82 posto zračnog saobraćaja iz 2019. Optimistični scenario je predviđao 50 do 55 posto saobraćaja iz 2019.", naveo je Jahić te naglasio da je 2021. jako uspješna, bez incidenata, sa više od 180.000 aviona koji su koristili njihove usluge prilikom preleta Bosne i Hercegovine.
Naglasio je da su u ljetnom redu letenja ove godine vikendi najinteresantniji, navodeći kao primjer juni, juli, august, gdje je dnevni broj aviona, odnosno operacija dosezao do 1.400.
Kako je kazao Jahić, Agencija za pružanje usluga u zračnoj plovidbi Bosne i Hercegovine (BHANSA) je iskoristila vrijeme pandemije za neku vrstu konoslidacije i za pripremu oporavka, iako niko nije bio siguran na koji način će se on odvijati.
"Bosna i Hercegovina, odnosno BHANSA je član SECSI FRA inicijative. To je inicijativa slobodnog letenja kroz Austriju, Sloveniju, Hrvatsku, Bosnu i Hercegovinu i Srbiju. Čak je i nagrađena od Evropske komisije kao projekat, u smislu uštede goriva, skraćenja putanje koju avioni koriste, smanjenja emisije stakleničkih plinova. Taj projekat nije doživio svoj kraj. Naprotiv, mi gledamo naprijed i ovaj period pandemije smo iskoristili za planiranje kako da tu priču još ukrupnimo. Postigli smo to da trenutno završavamo ugovore sa Albanijom i Sjevernom Makedonijom o proširenju. Znači, uključuju se u tu inicijativu", ukazao je.
Govoreći o Centru oblasne kontrole zračne plovidbe Sarajevo, istakao je da je to jedna od dvije jedinice Centra oblasne kontrole zračnog saobraćaja, a druga jedinica je locirana u Banjoj Luci. Pojasnio je da u operativnoj sali radi osoblje raznih profila - kontrolori zračnog saobraćaja, kontrolori protoka saobraćaja, šef smjene, pomoćnik za obradu planova leta i drugi.
"Poenta svih koji ovdje rade je da osiguraju sigurno, redovno i ekspeditivno odvijanje zračnog saobraćaja u našem prostoru nadležnosti", zaključio je Jahić.