BiH
530

Svaki treći automobil ne zadovoljava EURO 3 normu: U KS zabrana kretanja za 40.000 vozila

Piše: N. N.
(Foto: Feđa Krvavac/Klix.ba)
Prema statističkim podacima, u KS 40.376 vozila ne zadovoljava EURO 3 normu te im je, u skladu s odlukom Vlade KS, od danas zabranjen promet.

Ministarstvo unutrašnjih poslova Kantona Sarajevo (KS) saopćilo je da od 30. 12. tačno u ponoć na snagu stupa Plan interventnih mjera u slučaju prekomjerne zagađenosti zraka u KS, što podrazumijeva i zabranu kretanja automobila čiji motori imaju normu manju od EURO 3.

Statističke agencije i druge institucije ne razvrstavaju automobile prema ispunjavanju neke od EURO normi.

Ipak, na osnovu podataka o starosti automobila moguće je doći i do preciznog broja automobila koji na području KS ne ispunjavaju EURO 3 normu.

Na području KS u 2014. bilo je ukupno 130.347 registriranih automobila. Od tog broja, 40.376 vozila su starija od 15 godina, odnosno proizvedena su prije 1999. godine. Od ukupnog broja vozila starijih od 15 godina, 37.082 su putnički automobili.

S obzirom na to da je EURO 3 norma stupila na snagu 2000. godine, iako pojedini automobili proizvedeni 1999. i 1998. godine također zadovoljavaju EURO 3 normu, može se slobodno zaključiti da u KS skoro svako treće vozilo ne zadovoljavaju EURO 3 normu.

Građani nezadovoljni

Pojedini građani izuzetno su nezadovoljni ovakvom odlukom Vlade KS te se smatraju na neki način diskriminisanim.

U pismu koje je upućeno kantonalnim vlastima i medijima jedan građanin ističe da su vlasti omogućile građanima registriranje istih automobila, što su uredno i naplatile.

"Građani, ne samo Sarajeva, nego cijele BiH bi rado vozili automobile čija je EURO norma 4-5, ali im vlasti to ne omogućavaju jer ih uništavaju iz dana u dan, iz godine u godinu. Vlada godišnje potroši nekoliko stotina hiljada KM na automobile. Najbolje da oni te automobile poklone građanima, da ih građani koriste. Onda neće biti zagađenja, niti smoga", navodi se u pismu.

Šta donosi EURO 3 norma

EURO 3 je naziv za regulative EU kojima se propisuju gornje granice pojedinih materija u izduvnim gasovima motora. Cilj donošenja ovakvih akata je unutar Evrope proklamovan kao borba za čistiji zrak.

Na tlu Evropske unije EURO 1 norma je stupila na snagu 1993. godine, dok EURO 2 norma (EC 96) postaje obaveza tri godine kasnije.

EURO 3 stupio je na snagu 2000. godine i prema stručnim podacima izduvni gasovi su smanjeni za 40 posto u odnosu na EURO 1 normu. Još oštriji standard EURO 4 stupio je na snagu 2005. godine i njime je emisija štetnih tvari smanjena za 60 posto u odnosu na EURO 1 normu.