Sve je počelo krajem 1880-ih: Pogledajte kako je kroz historiju izgledao tunel Ivan
![Tunel Ivan na pragu XX stoljeća (Foto: Autoceste FBiH)](https://static.klix.ba/media/images/vijesti/b_211007097.jpg?v=1)
Planina Ivan predstavlja, u neku ruku, slovo "i" u nazivu Bosne i Hercegovine. Na ovom prostoru su postojali ključni putevi tokom mnogo proteklih stoljeća.
Prvi tunel dužine 645 metara kroz planinu Ivan izgradila je Austro-Ugarska monarhija krajem 1880-ih godina u sastavu izgradnje željezničke pruge uskotračnog kolosijeka.
Drugi tunel dužine 3.230 m izgradila je Kraljevina Jugoslavija ranih 1930-ih godina u cilju unapređenja Austrougarske pruge. Ovaj tunel je tokom nekoliko narednih desetljeća bio najduži saobraćajni tunel u Bosni i Hercegovini. Tunel je danas u upotrebi za željezničku prugu normalnog kolosijeka.
![Izgradnja drugog tunela Ivan (Foto: Autoceste FBiH)](https://static.klix.ba/media/images/vijesti/211007097.2_mn.jpg?v=1730639445)
Kasnih 1970-ih godina prvi tunel je doživio potpunu preobrazbu kada ga je SFRJ proširila i prepravila u dvosmjerni cestovni tunel magistralne ceste M-17.
![Prvi tunel nakon prerade u cestovnu izvedbu (Foto: Autoceste FBiH)](https://static.klix.ba/media/images/vijesti/211007097.3_xl.jpg?v=1730639445)
"Jučerašnjim probojem tunela Ivan dužine 1.741 m imamo treći po redu i to dvocijevni tunel autoceste A1 na Koridoru 5C, čiji početak korištenja očekujemo na ljeto 2022. godine", navode iz Autocesta FBiH.
![Novi tunel u izgradnji (Foto: Autoceste FBiH)](https://static.klix.ba/media/images/vijesti/211007097.4_xl.jpg?v=1730639445)
Okončanjem izgradnje dionice autoceste A1 Tarčin – Konjic preko Ivan-sedla postojat će sljedeće prometne veze:
-
Srednjovjekovni karavanski put
-
Stari kolski drum
-
Željeznička pruga Sarajevo – Ploče
-
Magistralna cesta M-17
-
Autocesta A1