Svjetska banka predložila rekonstruriranje Željeznica FBiH uvođenjem novih akciza na gorivo
Zbog svega toga Vlada FBiH je od Svjetske banke tražila da izvrši detaljnu analizu stanja s preporukama za način finansiranja.
Ključan je način finansiranja Željeznica FBiH, koji je do sada odudarao od evropspkog modela. Bez obzira što je ova kompanija dovedena u težak položaj kvalitetnim restrukturiranjem rukovodstvo Željeznica smatra da ova kompanija može postati ključni segment privrednog razvoja.
"Sve zavisi od Vlade FBiH koji će model finansiranja primijeniti. Svi pokazatelji Svjetske banke pokazuju da su Željeznice FBiH najbolje u regionu sa aspekta produktivnosti, iskorištenja svojih kapaciteta, u segmentu transporta i još mnogo toga", kazao je u razgovoru za Klix.ba Enis Džafić, generalni direktor Željeznica FBiH.
Istakao je kako se između ostalog radi i na poboljšanju kvaliteta usluge u putničkom saobraćaju.
"Svjetska banka je potvrdila u svojoj analizi da Vlada FBiH izdvaja nedovoljno sredstava za finansiranje Željeznica. Mi smo to i ranije naglašavali i tražili da se primijeni isti model finansiranja kakav je i u zemljama regije", dodaje Džafić.
Sada se čeka odluka Vlade FBiH na koji način će prikupiti novčana sredstva za finansiranje Željeznica.
"Preporučeno je da Vlada FBiH pronađe dodatne izvore finansiranja, da li kroz povećanje akciza na gorivo, registraciju automobila, putarine, uvođenjem eko taksi za distributere goriva koji kamionima prevoze te derivate, umjesto željeznicama ili na neki drugi način", istakao je Džafić.
Nakon okončanja rekonstrukcije željezničke pruge prema Pločama na prugama u FBiH uskoro bi mogli početi saobraćati i talgo vozovi, što će, nadaju se u ovom preduzeću dodatno poboljšati poslovanje kompanije i željeznički saobraćaj vratiti na puteve stare slave.