Tanović o Ministarstvu visokog obrazovanja: Čim se upletu imena, sve se zakomplicira
Visoko obrazovanje ranije je bilo u okviru Ministarstva obrazovanja, nauke i mladih KS, koje će sada obuhvatati samo predškolsko, osnovnoškolsko i srednjoškolsko, a novonastalo ministarstvo nauku i visoko obrazovanje.
Lamija Tanović, nekadašnja profesorica na Prirodno-matematičkom fakultetu u Sarajevu, ističe da je teorijski podržavala nastanak Ministarstva za visoko obrazovanje, ali, kako kaže, kod nas se sve iskomplicira.
"Kada bismo kritikovali ministarstvo da se nedovoljno bavi naukom, akreditacijama, visokim obrazovanjem, reformama, svi bi kao izgovor isticali da imaju isuviše posla u sektoru predškolskog, osnovnog i srednjoškolskog obrzovanja. Taj sektor obrazovanja je iznimno veliki, a oni nemaju kadrovske kapacitete, ali ni energije da stignu da se bave i visokim obrazovanjem, pogotovo naukom. To je bilo njihovo objašnjenje, a meni se činlo da bi bilo najbolje odvojiti ta dva ministarstva", kazala je.
Profesorica nastavlja da se, ne ulazeći u to šta su kadrovska rješenja, pitanje ovih ministarstava sada dosta komplicira.
"Posmatrajući s distance, po logici stvari, procijenila sam da bi visoko obrazovanje, ali i nauka bili na dobitku razdvajanjem ministarstva. Također, na dobitku bi bio i drugi setktor osnovnog i srednjoškolskog obrazovanja, jer bi se tada mogao baviti više sobom. Zaista je ogroman posao koji pokvira taj sektor", pojašnjava.
Profesorica, međutim, ističe da više nije načisto šta je tu ispravno.
"Čim se upletu imena i previranja ko će u koji sektor, teorijski pristup pada u drugi plan, iako je logičan. Koliko je samo škola pa dok se izdvoje sva sredstva za njihove potrebe, to zahtijeva mnogo vremena, ali i sredstava. S druge strane, imate samo jedan javni univerzitet", kazala je, istaknuvši da se ministarstvo treba baviti i privatnim univerzitetima.
Tanović naglašava da je mnogo neiskorištenih mogućnosti za nauku i visoko obrazovanje.
"Još uvijek nismo akreditirali programe na univerzitetima i tu ima mnogo posla. Konačno se neko treba početi baviti i naučnoistraživačkim radom. Osiguravanje sredstava, otvaranje mogućnosti za apliciranje na mnoštvo fondova koje nudi EU", zaključuje.