Ibranović podsjeća da je TIBiH u aprilu 2014. godine počeo istraživanja o pravilima zapošljavanja u javnim ustanovama, preduzećima i organizacijama koje obavljaju djelatnosti od općeg interesa, te da je ovim uzorkom obuhvaćena 291 institucija.
Činjenica je, ističe Ibranović, da po zakonskim rješenjima ne postoji obaveza javnim službama i institucijama da objavljuju javne konkurse, već je ostavljena mogućnost poslodavcu da uredi procedure zapošljavanja po vlastitom nahođenju.
Kako kaže, to predstavlja problem jer se ostavlja diskreciono pravo rukovodećim organima da zapošljavaju osobe za koje oni smatraju da su kvalificirane.
"Dokle god se sistemski ne uredi ova obaveza i dalje će postojati mogućnost da javne institucije zapošljavaju osobe koje nisu najbolje kvalificirane", smatra Ibranović, dodajući da se to "kosi s principima javnosti rada i transparentnosti."
Naglasila je da će se TIBiH zalagati za to da se u narednom periodu uvede zakonska obaveza objavljivanja javnih konkursa za zapošljavanje radnika u javne službe tako što će se konkursi objavljivati na mjestima koja su najdostupnija za građane.
Time će se, po njenom mišljenju, moći smanjiti problem diskriminacije i nepotizma u javnim ustanovama.
Na okruglom stolu govorili su i šef odsjeka u sektoru za postavljenja Agencije za državnu službu (ADS) BiH Bojan Golić, direktor Agencije za državnu upravu Republike Srpske Aleksandar Radeta i direktor ADSFBiH Sead Maslo.
Kao najčešće probleme istakli su broj kandidata koji se prijave na konkurse, a koji je uvijek daleko veći od broja radnih mjesta koja se nude. Tako su naprimjer u ADSFBiH u 2014. godini objavili oko 280 konkursa, a prijavilo se 17.000 kandidata.
Osim toga, zaključili su da je u javnom sektoru postoji i nepotizam, te istakli i veliki broj žalbi osoba koje nisu primljene u radni odnos nakon prijave za konkurs.
Današnji okrugli sto organizira TIBiH u okviru monitoring projekta "Reforma javne uprave" koji finansira Švedska razvojna međunarodna agencija.