Turbo-folk politika u BiH ili kako se stranke "laktaju" u borbi za lokalnu vlast
Tako je prije nekoliko mjeseci SDA u Srebreniku ozvaničila da je njihov član postao pjevač narodne muzike Husnija Mešaljić Hule. Teško je povjerovati da će Hule ostaviti mikrofon i kafanu i aktivirati se u lokalnim političkim vodama, ali je jasno da je cilj takve promocije prikupljanje što više glasova i poena u širokim narodnim masama. A ako neko ima pristup širim narodnim masama, to je muzičar, naročito iz oblasti narodne muzike.
Ima i onih koji aktivno stanu na listu za lokalne izbore. Tako je mlada pjevačica Grand produkcije Belma Karšić kandidatkinja za vijećnicu u Novom Sarajevu na listi Nezavisne bosanskohercegovačke liste.
Koliko će se Karšić zaista posvetiti lokalnoj politici, koliko je na listi da "popuni listu" i da li je izabrala između muzike i politike pitanje je za nju. Ipak, ono što je sigurno je da iole poznatije osobe u politici, bez obzira na namjeru, privlače pažnju i vjerovatno ostvaruju svoj cilj.
Pažnju je tako nedavno privukao i bh. strogman Nedžmin Ambešković koji se pridružio SDA-u na Ilidži. Ta lokalna stranačka organizacija se javno pohvalila njegovim pristupanjem, što donekle otkriva da je cilj "zagaziti" do birača kod kojih bi ovaj bh. sportista imao utjecaj. To naročito dolazi do izražaja u periodu pred izbore.
Sličnu taktiku lokalna SDA iz Vogošće je pokušala primijeniti na primjeru Jale Brata 2016. godine, koji je bio kandidat za Općinsko vijeće Vogošća. Nije uspio i naravno više se nije aktivno angažirao u stranci.
Izleta glumaca i pjevača u političke vode bilo je mnogo u prethodnim izbornim ciklusima. Tako je kratkotrajna Stranka za evropsko Sarajevo (SES) na lokalnim izborima 2012. na svojoj listi okupila nekoliko sarajevskih glumaca poput Milana Pavlovića ili Dragana Marinkovića Mace.
Pored nabrojanih, na izbornim listama se danas mogu vidjeti i Instagram influenseri i drugi aktivisti, što donekle potvrđuje da su političke stranke prepoznale novi način komunikacije prema biračima s obzirom na utjecaj koji određene osobe imaju na pojedinim društvenim mrežama.
Tako je u Tuzli kandidatkinja za Gradsko vijeće Intagram blogerica Emina Jahić. S obzirom na to da nju na toj društvenoj mreži prati čak 170 hiljada ljudi, jasno je kakav reklamno-politički utjecaj može imati.