Tuzla traži novog privatnika za obavljanje javnog prijevoza, moguća i refundacija voznih karti
Privatno preduzeće Gradski i prigradski saobraćaj (GiPS) 24 godine u Tuzli obavlja javni linijski prijevoz putnika, a korisnici njihovih usluga su se našli u velikom problemu zbog poskupljenjem cijene karte na 3,50 KM, uz ukidanje određenog broja linija te prestanka obavljanja djelatnosti nedjeljom.
Sve ovo bi funkcioniralo do 31. marta ove godine, za kada su najavili potpunu obustavu rada. S druge strane, učenici, studenti, penzioneri i ostali građani prije nekoliko dana su održali protestno okupljanje u centru Tuzle, a lokalni vijećnici su danas realizirali vanrednu sjednicu za vrijeme koje su raspravljali o aktuelnom problemu.
Višesatna rasprava i predložene mjere
Nakon višesatne rasprave usvojen je set zaključaka, a prvi od njih se odnosi na pokretanje procedure donošenja odluke i raspisivanja javnog poziva za privremeno povjeravanje obavljanja komunalne djelatnosti javnog linijskog prijevoza putnika na području Tuzle (jednog ili više prijevoznika), a kako bi se javni prijevoz u odvijao nesmetano.
"Grad Tuzla će putem Gradskog vijeća i gradonačelnika Tuzle najkasnije na februarskoj sjednici donijeti propise koji će omogućiti refundiranje dijela troškova prijevoza korisnicima sa prebivalištem na području grada i u tom smislu preduzeti druge adekvatne mjere", navedeno je u zaključcima Gradskog vijeća Tuzle.
Također, kroz zaključke od Vlade TK je zatraženo da shodno njenim ustavom utvrđenim nadležnostima preuzme obavezu refundiranja troškova mjesečnih karata svim učenicima osnovnih i srednjih škola, studentima kao i drugim kategorijama stanovništva i to na svim općinskim, gradskim i kantonalnim linijama.
"Gradsko vijeće Tuzla daje ovlaštenje gradonačelniku da može poduzimati sve potrebne radnje u vezi sa rješavanjem problema javnog linijskog prijevoza putnika na području Tuzle, što uključuje održavanje radnih sastanaka sa svim relevatnim subjektima koji mogu doprinijeti rješavanju gore navedenog problema te da o tome po potrebi obavještava Kolegij Gradskog vijeća", između ostalog je jedan od zaključaka Gradskog vijeća Tuzle.
Gradonačelnik Tuzle Zijad Lugavić je u svojim obraćanjima vijećnicima kazao kako se ovaj problem ne smije politizirati, izrazivši nadu da će postupak izbora nove kompanije za prijevoz putnika biti okončan do 31. marta kada GiPS prestaje sa radom.
"Nadam se da ćemo provesti kompletnu proceduru i izabrati onoga ko će obavljati tu djelatnost. Ali, uvijek postoji mogućnost da neko uloži žalbu i produži proces odabira po javnom pozivu. Ja ne želim biti negativan i želim vjerovati da ćemo okončati sve aktivnosti do 31. marta", kazao je Lugavić.
Refundiranje troškova
On je istaknuo da bi refundiranjem troškova za javni linijski prijevoz trebale biti obuhvaćene određene kategorije stanovništva, odnosno socijalne kategorije, penzioneri i članovi boračkih udruženja. Upravo ove kategorije, kako je pojasnio, nalaze se u nadležnosti Grada Tuzle.
Gradsko vijeće danas je ovlastilo i gradonačelnika Tuzle da u saradnji sa nadležnim službama, ekspertima iz oblasti javnog saobraćaja i radnim timovima predloži korake u osnivanju javnog preduzeća za pružanje usluga javnog gradskog prijevoza, ali kao dugoročne mjere.
"Ovlašćuje se gradonačelnik Tuzle da s ciljem osnivanja javnog preduzeća za obavljanje usluga javnog gradskog prijevoza putnika pokuša obezbijediti dodatna finansijska sredstva iz različitih izvora (putem kredita, apliciranja kod viših nivoa vlasti, međunarodnih fondova, donacija od bratskih i prijateljskih gradova i slično). U slučaju iznenadnog i nenajavljenog prekida obavljanja usluga javnog prijevoza na području Tuzle od strane Gradskog i prigradskog saobraćaja d.o.o. Tuzla prije 31. marta 2025. godine, Gradsko vijeće Tuzla traži od gradonačelnika i gradske uprave da poduzmu sve na zakonu zasnovane mjere kako bi se, u interesu građanki i građana Tuzle, što brže i efikasnije riješio problem javnog linijskog prevoza", istaknuto je.
Gradsko vijeće Tuzle uputilo je i poziv Vladi Federacije Bosne i Hercegovine da dodijeli 30 miliona KM Gradu Tuzli za rješavanje problema javnog prijevoza, a isto je učinilo i prema Vladi TK, ali sa iznosom od 60 miliona maraka.
Opozicija navodi kako se sve moglo izbjeći, da grad nije dozvolio privatizaciju GIPS-a i višedecenijski rad privatnika bez nadzora.
"Privatizacija nije urađena dobro jer tada nije potpisan ugovor sa privatnim prijevoznikom, odnosno ugovor s povjerenjem na osnovu kojeg privatnik ne bi bez saglasnosti Gradskog vijeća mogao povećati ni cijenu, niti ukinuti bilo koju liniju", kazao je Šefik Husić, vijećnik SDA u Gradskom vijeću Tuzle.
Tokom vanredne sjednice, vijećnici su usvojili i odluku o davanju saglasnosti za raspisivanje javnog poziva za privremeno povjeravanje obavljanja komunalne djelatnosti javnog linijskog prevoza putnika na području Tuzle, kao i odluku o izmjeni odluke o komunalnim djelatnostima.