Problem za nadležne
23

Tuzlanske ceste vape za obnovom koju otežava spora administracija

A. K.
Pod regionalnim cestama je 318 kilometara površine Tuzlanskog kantona (Foto: Arhiv/Klix.ba)
Pod regionalnim cestama je 318 kilometara površine Tuzlanskog kantona (Foto: Arhiv/Klix.ba)
Od ukupne površine Tuzlanskog kantona, 318 kilometra nalazi se pod regionalnim cestama, čije stanje općenito nije na zadovoljavajućem nivou. Njihovu rekonstrukciju otežavaju imovinsko-pravni odnosi i spore administrativne procedure lokalnih zajednica.

Kantonalna direkcija regionalnih cesta, kako joj i samo ime kaže, zadužena je za regionalne ceste u Tuzlanskom kantonu, a njeni zaposlenici kontinuirano rade na poboljšanju putne infrastrukture iz svoje nadležnosti.

Direktor ove ustanove Zijad Omerčić u razgovoru za Klix.ba kaže da je trenutno na većini dionica potrebno izvršiti sveobuhvatnu rekonstrukciju, dok određeni broj njih zahtjeva sanaciju. Međutim, iako je novac za nekoliko projekata osiguran, oni ne mogu biti u potpunosti realizirani zbog problema imovinsko-pravnih odnosa.

"Imovinsko-pravni odnosi predstavljaju najveći problem u radu direkcije, gdje određene fizičke osobe nisu zadovoljne ponuđenim nadoknadama, koje ne procjenjuje direkcija, već ovlašteni sudski vještak. Sistem je takav da, ukoliko nisu zadovoljni naknadama, pokreće se sudski postupak, ali svi znamo koliko je taj sistem brz, odnosno spor", kaže Omrčić.

Izgradnja treće trake na čekanju

Projekti koji su vezani za nekoliko regionalnih cesta trenutno su na čekanju. Novac je osiguran, ali oni ne mogu biti okončani, upravo zbog imovinsko-pravnih odnosa. Prema riječima našeg sagovornika, na regionalnoj cesti Živinice – Međaš, trenutno ne mogu izgraditi treću traku, gdje pored imovinsko-pravnih problema, imaju i uzurpaciju onoga što je u vlasništvu direkcije.

"Problem smo imali i kod rekonstrukcije regionalne ceste Svatovac – Živinice – Bašigovci – Lukavica - Zelenika, gdje smo prije nekoliko dana uspjeli riješiti imovinske odnose te je upućen zahtjev Gradskoj upravi Živinica za odobrenje za građenje. Početkom iduće građevinske sezone očekujemo radove na ovom projektu koji je veoma važan jer je riječ o makadamskom dijelu regionalne ceste", ističe Omerčić.

Zijad Omerčić (Foto: Arhiv/Klix.ba)
Zijad Omerčić (Foto: Arhiv/Klix.ba)

Uz imovinsko-pravne odnose, Direkciji regionalnih cesta TK problem pravi i sporost administracije na lokalnom nivou.

"Mi imamo primjer da nam jedna lokalna zajednica od februara ove godine nije odgovorila na zahtjev za izdavanje urbanističke dozvole, bez obzira na brojne urgencije. Također, odobrenja za građenje pojedinih lokalnih zajednica čekamo tri ili četiri mjeseca", problem je na koji ukazuje Omerčić.

A kada se povežu imovinsko-pravni odnosi i sporost lokalne administracije, direkciji nastaje problem na milionskom projektu, poput onog na regionalnoj cesti Tuzla – Dubrave, koji još uvijek nije priveden kraju, iako je novac osiguran za završetak svih radova.

Okončali 18 projekata obnove cesta

Od početka ove godine do danas direkcija je okončala 18 projekata rekonstrukcije, rehabilitacije i sanacije regionalnih cesta. Od značajnijih za stanovništvo Tuzlanskog kantona ističe se rekonstrukcija dijelova ceste Priboj – Teočak, Gračanica – Bukva – Doborovci – Srnice, Srebrenik – Orahovica i Previle – Humci – Jasenica te kružna raskrsnica na cesti Ribnica – Banovići.

"Kada je riječ o planovima za iduću godinu, osim ranije navedena dva projekta koja zbog problema prenosimo u 2022. bitno je istaknuti i rehabilitaciju regionalne ceste Kalesija - Sapna, zatim nastavak rekonstrukcije ceste Priboj – Teočak te početak rekonstrukcije ceste Gračanica – Bukva – Doborovci – Srnice i to od Doborovaca prema Srnicama", otkrio nam je Omerčić.

Za sve ove projekte osigurana su finansijska sredstva, a njih će morat potvrditi Vlada Tuzlanskog kantona, koja je ranije direkciju zadužila za implementaciju odluke o sanaciji i rehabilitaciji lokalnih cesta.

"Vlada TK za to je izdvojila dva miliona i 100 hiljada konvertibilnih maraka. Direkcija je raspisala javni poziv koji je zatvoren prije nekoliko dana, a sanacija i rehabilitacija lokalnih cesta za nas predstavlja značajnije poslove u idućoj godini", zaključio je Omerčić.

Dobra cestovna infrastruktura preduslov je za razvoj privrede, a iz Direkcije regionalnih cesta TK naveli su da im je cilj sanirati postojeće te izgraditi nove ceste, u skladu s kriterijima i međunarodnim standardima. Koliko će u tome uspjeti svakako će zavisiti i od brzine rješavanja potencijalnih problema koji bi se mogli završiti u pravosudnim institucijama, konkretnije sudovima i lokalnim administracijama.