U Bosni i Hercegovini žene su 15 posto manje zastupljene u sektoru turizma u odnosu na muškarce
Time je zvanično počela saradnja između USAID-a i UN Women, a koja se odnosi na povećanje uloge žene u turizmu Bosne i Hercegovine.
"Danas potpisujemo memorandum o razumijevanju između UN-a Women i USAID-a, a svrha toga je da se poveća učešće i angažman žena u turizmu, ali isto tako i da se stvori sigurno i fer okruženje za rad žena u ovom sektoru, u skladu sa principima osnaživanja žena UN Women", pojasnila je Jo-Anne Bishop u ime UN Women.
Skrenula je pažnju na to da se žene u industriji turizma susreću sa izazovima.
"Trenutno, manje od 40 posto njih se nalazi na menadžerskoj poziciji, a manje od 20 posto na općoj menadžerskoj ulozi, tako da imaju vrlo nisko učešće kada govorimo o upravljačkom nivou. Isto tako, znamo da su žene 15 posto manje zastupljene u odnosu na svoje muške kolege. Kada govorimo o ministarstvima, ovaj procenat iznosi 23 posto", napomenula je.
Konstatuje da je ključno da sektor turizma reagira na takve promjene.
"Potreban je sistematski pristup i saradnja između partnera kako bi ovaj sektor bio rodno odgovoran, pravdan i fer. Upravo zbog toga smo danas ovdje i zaista se radujemo konkretnoj saradnji. Drago nam je vidjeti vodeće aktere iz ovog sektora i što ćemo imati priliku raditina konkretnim aktivnostima kako bi ovaj sektor postao rodno odgovoran", zaključila je.
U ime vlade Sjedinjenih Američkih Država (SAD) govorio je direktor Ureda za ekonomski razvoj USAID/BiH Karl Wurster, koji je izrazio uzbuđenje zbog ove saradnje, te istaknuo da je suština ovog parstnerstva poboljšanje situacije u sektoru turizma kroz uvođenje principa UN-a koji se tiču jačanja žena.
"U tom smislu pozivamo sve žene i muškarce da se pridruže u ovom ključnom momentu i da prihvate ove principe. Rodna ravnopravnost nije nešto što samo dovodi do boljih poslovnih ishoda, već i do ostvarenja samog uspjeha", naveo je Wurster.
Osvrnuo se i na turizam u Bosni i Hercegovini i ocijenio ga zadovoljavajućim i pozitivnim, te kao onaj čije brojke su stalno u rastu jer, kako kaže, BiH predstavlja vrlo uzbudljivu destinaciju koja je sve poznatija.
"Bosna i Hercegovina je zapravo vrlo zanimljiva destinacija za zemlje širom svijeta, uključujući također i Evropu. Uočljiv je porast broja turista nakon što se desila pandemija koronavirusa. Projekat je također imao ključnu ulogu u tom smislu. Radili smo puno na marketingu i promociji, i u tom kontekstu smo sarađivali sa različitim turističkom organizacijama, turističkom zajednicom, vlastima i predstavnicima", istaknuo je Wurster, dodavši da jedna grupa trenuno boravi u Japanu i Koreji kako bi privukla veći broj posjetilaca iz Azije.