Stručnjaci JP Ceste FBiH su pregledom oštećenja ustanovili da most nije siguran pa je naloženo obustavljanje saobraćaja i sanacija.
Iako je most dio regionalnog pravca R 448 u nadležnosti Kantonalne direkcije, privremenu sanaciju provodi JP Ceste Federacije BiH jer zahtijeva temeljitu rekonstrukciju koja iziskuje i veća finansijska sredstva.
Izeta Jahić, direktorica Direkcije za ceste BPK Goražde, ističe da su radovi trebali početi 6. aprila, ali su prolongirani zbog nepovoljnih prilika.
"Kiša i hladno vrijeme nam nisu dozvolili da pristupimo sanaciji jer ugrađujemo osjetljiv epoksi materijal. Ovo oštećenje, kako su nam pojasnili, nastalo je usljed udara granate u ratu, što je rastreslo dio ploče, a saobraćaj, posebno teretni, je inicirao i daljnja oštećenja“, kaže Neven Pavlinović, inžinjer za objekte JP Ceste Federacije BiH.
Brojne popravke ovog oštećenja koje su i ranije vršene nisu bile efikasne, ali tu i leži odgovor na pitanje zašto je Federacija preuzela na sebe sanaciju mosta koji je u nadležnosti Kantonalne direkcije. Još 2010. godine teretni saobraćaj je sa magistralnog puta M 20 preusmjeren na započetu zaobilaznicu, a kako ona još nije u funkciji, niti je poznato kada će biti, most koji je dio regionalnog pravca R 448 je bio jedino rješenje. I tada su, pojašnjavaju u Kantonalnoj direkciji, stručnjaci Cesta Federacije konstatovali da je most neophodno hitno sanirati. Do danas je međutim urađen samo glavni projekat koji je koštao 50.000 KM, a za rekonstrukciju će biti neophodno blizu milion maraka.
"JP Ceste Federacije se oglasilo u smislu da su oni ipak postali korisnik mosta i da je teretni saobraćaj znatno doprinio propadanju mosta te su odlučili izaći ususret i iz svojih sredstava finansirati sanaciju. Velika je stvar i da su finansirali izradu glavnog projekta i nadam se da će u narednom periodu sanacija biti urađena na višem nivou“, izjavila je Jahić.
Ponovno uspostavljanje saobraćaja preko Mosta žrtava genocida u Srebrenici će sačekati početak naredne sedmice, a ova sanacija bi, nadaju se u Kantonalnoj direkciji, trebala bar godinu dana otkloniti problem koji je prisutan godinama.
Očekuju da će se obistiniti i najave potpune rekonstrukcije mosta, ali ako se to i desi, činjenica je da je jedino pravo i trajno rješenje za rasterećenje saobraćaja, nikad dovršena zaobilaznica.