U Mostaru počinje kažnjavanje za neproprisno parkiranje automobila
Naplatu parkinga i kažnjavanje neplatiša provodit će JP Mostar parking kojem će gradska vlast iz budžeta posuditi pola miliona maraka, kako bi uspješno provodilo te aktivnosti, iako mu još nije izabrala ni novo rukovodstvo.
V.d. direktora JP Mostar Parking Darko Knezović nam objašnjava kako ovo preduzeće radi u kontinuitetu, ali je do sada naplata parkinga praktično bila na dobrovoljnoj osnovi, jer nisu imali instrumente za prinudnu naplatu, što je konačno riješeno.
"Sada imamo odobrenje Ministarstva pravde, dobili smo obrazac prekršajnog naloga i možemo početi sa kažnjavanjem. Dobili smo i pristup registru novčanih kazni, te odobrenje RAK-a, odnosno sporazum o mobilnom plaćanju i već se testira aplikacija za nadzor i naplatu parkiranja. Sad je u toku izrada sporazuma sa našim operaterima", objasnio je Knezović za Klix.ba.
Naglašava da će se naplata parkinga vršiti na ulicama i to u tri zone, a građani će imati mogućnost kupiti povlaštene mjesečne karte za 25 KM, 15M, i 10KM mjesečno ili godišnje za 225 KM, 135,00 KM i 90 KM, zavisno od zona, jer je prva najskuplja.
Radnici koji žive van Mostara povlaštene mjesečne karte će plaćati 40KM, 30KM i 20 KM ili godišnje 400 KM, 270 KM i180 KM.
Knezović kaže ovo je samo prva faza uvođenja reda u mirujući promet, te će se problemi parkiranja u kvartovima rješavati naknadno.
Hronični nered na gradskim prometnicama najbolje oslikavaju prizori raskopanih ulica, oštećenih znakova i aparata za naplatu, kao i vozila parkiranih na trotoarima, zelenim površinama, prolazima između zgrada, po principu "gdje ko stigne".
Prizore sobraćajnog nereda u najvećem gradu na Neretvi zabilježila je naša ekipa te u razgovoru sa građanima otkrila veliko nezadovoljstvo zbog revolucionarnog poteza u vremenu kad je zbog brojnih radova i blokada čak i vožnja tim gradom postala nemoguća misija.
Iako se svi slažu da je krajnje vrijem da se mirujući promet u Mostaru dovede u red, građani smatraju kako sada nije trebalo krenuti na taj način, jer strahuju da će oni najviše ispaštati.
Naći parking ispred zgrade za mnoge Mostarce u centru grada je već puka lutrija, a šta ih očekuje kad oni koji budu izbjegavali plaćati parkinge svoja vozila ostave ispred njihove zgrade ne usuđuju se mnogi ni misliti.
Građani s kojima smo razgovarali su revoltirani, jer kako kažu ne znaju šta će plaćati, kome će plaćati ni šta će od toga dobiti, jer su sigurni da im parkirališno mjesto isped zgrade nitko ne garantira i već znaju da najčešće auto nemaju gdje ostaviti.
Marin Bago iz Udruženja potrošača "Fortuna" ističe kako je studija za rješavanje mirujućeg pometa rađena prije 10 godina i kao dobar poznavalac je ocjenjuje odličnom.
Ali problem vidi u tome što menadžment JP Mostar Parking nema kapacitet da to realizira kako treba, nego se počinje raditi polovično i bez prave strategije, a problem je dodatno iskompliciran činjenicom da sa građanima rješavanje ovog problema nije dovoljno iskomunicirano.
Apsur je po njegovim riječima da se sa kažnjavanijem kreće prije nego što se stvore uslovi za to, a prije svega kako ističe trebalo je izabrati novo rukovodstvo JP Mostar Paking, pa tek onda sa jasnim ciljem i dobrom komunikacijom sa građanima krenuti u realizaciju projekta koji se priprema već deset godina.
"Skeptici smo sa razlogom i jako se plašimo kako će ta firma ući u posao, a kako vidimo da im je plan prvo ulica pa nekada naselja, a to za nas znači poluprazna parkirališna mjesta na ulicama i zatrpana naselja. To nije regulacija mirujućeg prometa", zaključio je Bago.