BiH
14

U Sarajevu 130.000 registrovanih automobila i oko 30.000 parking mjesta

Piše: E.S.H.
(Foto: Haris Begić/Klix.ba)
Sarajlije imaju veliki problem u vezi s nedostatkom parkinga i prinuđeni su satima tražiti mjesto u centru grada, a nerijetko se desi i da budu kažnjeni jer automobil nemaju gdje ostaviti osim na trotoaru. Iako se o tome malo priča, 'problem saobraćaja u mirovanju' je jedan od gorućih saobraćajnih problema u Kantonu Sarajevo.

Ministarstvo saobraćaja Kantona Sarajevo je svjesno ovog problema, rekao nam je ministar Jusuf Bubica. PripremilI su Zakon o saobraćaju u mirovanju i očekuje se mišljenje sa rasprave, nakon čega će uslijediti priprema Nacrta zakona koji će biti upućen na Skupštinu Kantona Sarajevo. Činjenica je da se ovaj dugogodišnji problem ne može jednostavno riješiti jer je kompleksan i zahtijeva detaljno rješenje.

Parkomati i nove podzemne garaže

"Želimo da se svi građani pridržavaju zakona i da se problem parkinga što efikasnije riješi. Imamo 130.000 registrovanih automobila, a oko 30.000 registrovanih parking mjesta. Imamo nešto općinskih, nešto privatnih parkinga, a svi ostali su 'divlji'. Uvest ćemo parkomate i postaviti ih u nultu i zonu A. Pripremamo tender, osigurali smo sredstva i uskoro ćemo kupiti parkomate, da pokušamo i na taj način riješiti problem", rekao je Bubica.

Naredni potez je otvaranje novih parking prostora, a vrlo brzo će se pristupiti pravljenju 10 podzemnih garaža, za šta Ministarstvo ima idejno rješenje. Tražit će firme i koncesionare da naprave garaže koje bi trebale biti samoodržive.

Parkomati su automati za naplatu, a uvest će se kako bi se izbjegla ručna naplata koja se nije pokazala efikasnom. Na taj način bi se prikupila dodatna namjenska sredstva za rješavanje problema saobraćaja u mirovanju. Nulta zona je područje Baščaršije, a zona A predstavlja područje Centra grada, do Marijin-Dvora.

Parking kod Narodnog pozorišta zjapi prazan

I dok se godinama planira izgradnja podzemnih garaža kod Narodnog pozorišta, prostor sa oko 60 parking mjesta zjapi prazan. Podsjećamo, Komisija za očuvanje nacionalnih spomenika BiH nije dala saglasnost za izvođenje radova u blizini nacionalnog spomenika, zgrade pozorišta.

Parkingom je do januara 2011. godine upravljalo KJKP Rad i parking je bio značajan jer se nalazi u samom centru grada.

"Bilo je puno problema, najveći problem je što je predviđena podzemna garaža u zoni koju štiti Komisija za očuvanje nacionalnih spomenika BiH i koja nije dala saglasnost za izvođenje radova u blizini nacionalnog spomenika, zgrade Narodnog pozorišta. Nakon toga je Skupština KS donijela odluku da se pristupi aktivnost raskida ugovora između Vlade KS i koncesionara, a to je Centrotrans-transport roba", pojasnio nam je ministar saobraćaja u KS.

Vlada je nakon odluke Skupštine predala predmet pravobranilaštvu da pokrene aktivnost raskida ugovora, i ta procedura je u toku.

"Pravobranilaštvo je dalo svoje mišljenje, Ministarstvo je poslalo dopis kojim sve potvrđuje i nadamo se da će vrlo brzo doći do raskida ugovora i da ćemo prostor staviti u prvobitnu funkciju, u funkciju nadzemne garaže, kako je to bilo i prije potpisivanja ugovora", zaključio je Bubica.

Dok se problem parking mjesta ne riješi zakonom, ili na neki drugi način, naoružajte se strpljenjem kada u vrijeme saobraćajne špice trebate parkirati automobil u centru grada, jer tada parking mjesto često ostaje samo misaona imenica.