U Sarajevu više nije moguće odjednom izvaditi dvije CIPS prijave bez pisanog zahtjeva
Stanovnici Kantona Sarajevo na šalterima Sektora za administraciju Ministarstva unutrašnjih poslova Kantona Sarajevo ranije su bez ikakvih problema mogli preuzeti uvjerenja o prebivalištu, odnosno dobro poznate CIPS prijave.
Šalterski službenici čak su često samoinicijativno građanima izdavali i po dvije CIPS prijave koje vrijede šest mjeseci, a sve kako građani u tom polugodišnjem periodu ne bi dolazili na šaltere Sektora za administraciju MUP-a KS ukoliko im zatreba ova prijava.
Međutim, Ministarstvo unutrašnjih poslova Kantona Sarajevo donijelo je odluku da se stanovnicima KS na šalterima može izdati samo jedan primjerak Uvjerenja o prebivalištu, odnosno da se građani, ukoliko žele više od jednog uvjerenja, moraju obratiti MUP-u KS pisanim zahtjevom.
U suprotnom, prinuđeni su s jednog šaltera ići na drugi šalter i to onaj općinski. S tim što prije posjete drugom šalteru moraju posjetiti kopirnicu kako bi kopirali CIPS prijavu pa je ovjerili u općini. MUP KS ovu odluku pravda "mjerama za smanjenje gužvi na šalteru".
"Prilikom obraćanja građanina zahtjevom za izdavanje PBA-3 obavještenja o uvođenju u evidenciju prebivališta, zahtjevu se udovoljava izdavanjem jednog primjerka obavještenja o uvođenju u evidenciju prebivališta, jer se obavještenje koristi za dokazivanje prijavljenog prebivališta u jednom postupku istoga dana. Ukoliko građanin želi imati više primjeraka istog obavještenja, slobodan je da isto kopira u željenom broju primjeraka i ovjeri kopije kao valjane", rekli su nam iz MUP-a KS.
Kako kažu, obavještenje se u navedenom slučaju izdaje na osnovu člana 169. Zakona o upravnom postupku te se izdaje bez naplaćivanja naknade ili takse.
"Napominjemo da postupak izdavanja obavještenja o uvođenju u evidenciju prebivališta PBA-3 nije normiran propisima o prebivalištu te da je za udovoljavanje zahtjevu za izdavanje dokaza o prijavljenom prebivalištu, članom 9. stav 2. Pravilnika o postupku prijave i odjave prebivališta i boravišta državljana Bosne i Hercegovine, obrascima i evidencijama prebivališta i boravišta predviđeno izdavanje uvjerenja o prebivalištu tj. PBA-4, za koje se plaća taksa u iznosu od 5 KM prema Zakonu o administrativnim taksama Kantona Sarajevo i koje se također izdaje u jednom primjerku na zahtjev građana", ističu iz MUP-a KS.
U odgovoru na naša pitanja poručili su i da građani mogu, ako smatraju da im je to potrebno, uputiti pisani zahtjev za izdavanje više primjeraka istog obavještenja.
"Zahtjev se podnosi u pisarnici Sektora za administraciju te se povodom istoga plaća taksa u iznosu od 2 KM u skladu s tarifnim brojem 1. Tarife adminstrativnih taksi, a prema Zakonu o administrativnim taksama Kantona Sarajevo, ukoliko se traži veći broj PBA-3 obavještenja, može se razmotriti i primjena tarifnog broja 11 koja se odnosi na izdavanje prepisa službenih akata ili dokumenata, a koja iznosi 1 KM po tabaku", kazali su nam iz MUP-a KS.
Dodaju da također ne postoji zabrana za uzastopno obraćanje identičnim zahtjevima kojima je već udovoljeno u istom danu te u suštini, ukoliko se ukaže potreba, građani mogu dobiti veći broj primjeraka obavještenja o uvođenju u evidenciju prebivališta PBA-3 ukoliko se nekoliko puta obrate istim zahtjevom u istom danu, jer se zahtjevima udovoljava odmah, bez naplaćivanja naknade ili takse.
"Tokom 2018. godine na području Kantona Sarajevo od strane Sektora za administraciju, Uprave administracije MUP-a Kantona Sarajevo izdato je ukupno 434.835 PBA-3 obavještenja s napomenom da navedeno ne predstavlja ni 10 posto ukupnog radnog opterećenja zaposlenih pa samim tim izdavanje jednog primjerka obavještenja predstavlja i jednu od mjera za smanjivanje gužvi na šalterima. Navedeno nije proizvod individualne odluke, nego dosljedne primjene seta propisa iz navedene oblasti", zaključili su iz MUP-a KS.