BiH
0

U toku sanacija najkritičnijih dijelova magistralnog puta Foča-Šćepan Polje

Piše: E. A.
Radovi na rekonstrukciji najkritičnijih dijelova magistralnog puta Foča-Šćepan Polje fokusirani su na proširenje kritičnijih dijelova i krivina. Prioritet je dionica puta od Rafting centra Bastasi do granice sa Crnom Gorom u dužini od pet kilometara, koja bi trebala biti sanirana do početka turističke sezone.

Izvođač radova preduzeće Srbinjeputevi planira okončati radove i prije roka.

"U toku su zemljani radovi, ispravljanje krivina, izrada novih propusta i proširenje postojećih. Pojedini dijelovi puta proširuju se u dužini od jedan do dva metra, zavisno od potrebe. Preostaje da uradimo odbojne ograde i na kraju asfaltiranje. JP Putevi RS nam je dalo rok 60 dana za završetak radova, ali ćemo završiti ranije“, kaže Nedeljko Pavlović, direktor Srbinjeputeva.

Vrijednost prve faze radova je blizu 620.000 maraka, a zbog saniranja magistrale Foča-Šćepan Polje više puta u toku dana dolazi do obustava saobraćaja koje ne traju duže od 30 minuta.

S druge strane, u toku je izrada projektne dokumentacije koja će ponuditi trajno rješenje za put prema Šćepan Polju. Poznato je, naime, da su aktivnosti u vezi s izradom glavnog projekta Foča-Hum sa međudržavnim mostom i izrade studijske dokumentacije za poboljšanje puta Sarajevo-Foča usaglašene, a za izradu projektne dokumentacije osigurano je 1,7 miliona eura, dok bi izgradnja puta prema procjenama koštala 62 miliona eura.

Iz Foče su često apelirali republičkim i državnim vlastima zbog stanja ovog puta koji niti je siguran niti zadovoljava standarde magistralnog puta koji spaja dvije države i dva glavna grada Sarajevo i Podgoricu.

Na apele Fočaka niko se nije ni osvrtao sve do januara kada su na ovoj dionici u saobraćajnoj nesreći poginule tri mlade djevojke.

Krajem marta održana je i posebna sjednica lokalnog parlamenta na kojoj je jedina tačka dnevnog reda bila stanje magistralnih i regionalnih puteva na području Foče.

“Tražili smo da se put proširi odmah do početka turističke sezone. Oduvijek smo govorili da se put može brzo proširiti i asfaltirati, što je prvi korak ka sigurnosti na putu, jer se već 40 godina na ovom putnom pravcu nešto studira i projektuje, a ljudi ginu. Ovo je sigurno najgori magistralni put u Evropi”, kaže Zdravko Krsmanović, NDP-ov narodni poslanik.