Od sredine ljeta
66

U Tuzli se konačno uvodi plaćanje parkinga putem mobilne aplikacije i SMS poruke

A. K.
Zastarjeli način plaćanja parkinga u Tuzli (Foto: Klix.ba)
Zastarjeli način plaćanja parkinga u Tuzli (Foto: Klix.ba)
Na području Tuzle konačno će biti uvedena i mogućnost plaćanja parkinga putem SMS poruke i mobilne aplikacije, što će u velikoj mjeri olakšati svakodnevno funkcioniranje građana, odnsono vozača automobila.

Vijećnici Gradskog vijeće Tuzle na današnjoj sjednici su usvojili izmjene i dopune odluke o javnim parkiralištima, kojom se omogućava uvođenje plaćanja parkinga putem mobilne aplikacije i SMS poruka.

Aktuelni način plaćanja parkinga predstavlja problem za mnoge građane, ali i turiste, prije svega jer uvijek moraju imati sitan novac i mogućnost produženja karte im nije omogućena, već za kupovinu nove moraju se zaputiti do parkinga na kojem se nalazi njihov automobil. Međutim, izmjenama odluke, problem će biti riješen na dva načina.

"Jedan od problema u Tuzli jeste naplata javnog parkinga. Postojeći sistem naplate je zastario i nepraktičan je. Prateći tehnološke trendove i potrebe tržišta, u septembru mjesecu sam na sjednici Gradskog vijeća predložio uvođenje jednog novog načina plaćanja parkinga, i to putem mobilne aplikacije, što predstavlja novitet u BiH koji je brži, jednostavniji, praktičniji, efikasniji i sigurniji", kaže nam vijećnik u Gradskom vijeću Tuzle Anel Ibeljić.

Implementacijom ove inicijative građanima će biti omogućeno plaćanje dnevnih parking karti izdatih od kontrolora, ali i velikog broja posebnih parking karata poput mjesečnih, godišnjih, stanarskih, povlaštenih i slično. Dodatna vrijednost plaćanja aplikacijom je i ekološka osviještenost, s obzirom na to da se pri plaćanju parkiranja aplikacijama ne koriste papirne potvrde.

Pored plaćanja parkinga putem mobilne aplikacije, na današnjoj sjednici stvoreni su uslovi i za plaćanje putem SMS poruka, što je inicijativa gradske vijećnice Sabihe Mujkanović - Mujačić iz 2018. godine.

"Prije četiri godine sam tražila od Javnog preduzeća SiK da omogući građanima plaćanje parkinga putem SMS poruka. Drago mi je, što se konačno krenulo u realizaciju te inicijative. Sve veći broj građana koristi mobilne uređaje za kupovinu i plaćanje usluga. Građani nemaju uvijek sitan novac, često moraju napustiti obaveze zbog kojih su tu da bi produžili parking, a naročito je lakše za one građane koji svoje obaveze završavaju na mjestima udaljenim od mjesta parkiranja", rekla nam je Mujkanović – Mujačić.

Prateći sve trendove koji bi građanima mogli olakšati u rješavanju ovog problema, Javno komunalno preduzeće Saobraćaj i komunikacije Tuzla, početkom marta ove godine pokrenulo je postupak javne nabavke platforme koja će omogućiti plaćanje parking prostora putem mobilne aplikacije i SMS porukom, a koja bi u konačnici mogla biti u upotrebi već sredinom ljeta.

"Bez obzira što mi na svakom parkiralištu imamo parking automate, jednostavno za tu uslugu treba i sitan novac, tako da kada se neki sastanak produži da ne moraju izlaziti na automat platiti nego mogu i putem platforme, odnosno aplikacije koja će biti u sklopu te platforme platiti tu uslugu. Ovaj vid naplate korisnicima omogućava jednostavnije plaćanje dok ih sistem upozorava na istek vremena. Vjerujem da će se ova investicija vrlo brzo isplatiti i čestitam menadžmentu na donošenju ove odluke", naveo je Nedžad Malikić, direktor Saobraćaja i komunikacija Tuzla.