Reakcija
0

UIO: Razlog za povećan broj kamiona u carinskim terminalima je primjena novog zakona

T. K.
Sjedište Uprave za indirektno oporezivanje (Foto: N. G./Klix.ba)
Sjedište Uprave za indirektno oporezivanje (Foto: N. G./Klix.ba)
Iz Uprave za indirektno oporezivanje (UIO) su reagovali na informaciju da UIO usmjerava prevoznike na carinske terminale u privatnom vlasništvu kako bi se istima plaćalo korištenje terminala.

"Potpuno su netačne i neuteljene tvrdnje da UIO usmjerava prevoznike na carinske terminale u privatnom vlasništvu kako bi se istima plaćalo korištenje terminala. Razlog za povećan broj kamiona u carinskim terminalima nije Uprava za indirektno oporezivanje, već primjena novog Zakona o carinskoj politici BiH", poručili su iz UIO.

Ističu da su sva odobrenja za pojednostavljene carinske postupke, koje su izvoznici i uvoznici imali ranije, bila su izdata u skladu sa prethodnim zakonom, koji se više ne primjenjuje.

"Zato su se ta odobrenja mogla koristiti samo šest mjeseci od početka primjene novog Zakona o carinskoj politici BiH, što je isteklo 01.02.2023. godine (jer je novi Zakon stupio na snagu 01.08.2022.). Dakle, sve firme koje su imale od ranije odobrenja za pojednostavljene carinske postupke trebale su već nakon 01.08.2022. godine podnijeti u UIO zahtjeve da im se izadaju nova odobrenja u skladu sa novim Zakonom o carinskoj politici BiH", stoji u reakciji.

Navode da svi oni koji su na vrijeme podnijeli zahtjeve da su dobili nova odobrenja za pojednostavljene carinske postuke i rade potpuno normalno kao što su radili i prije, bez potrebe da njihovi kamioni odlaze na carinske terminale.

"Oni obveznici koji nisu na vrijeme podnijeli zahtjev Upravi da dobiju nova odobrenja, moraju ići u redovnu carinsku proceduru dok im se ne odobri pojednostavljeni carinski postupak (lokalno ili kućno carinjenje, ovlašteni uvoznik, ovlašteni izvoznik", ističu.

Dodaju da je posebna situacija sa pojednostavljenim carinskim postupkom po fakturi, zato što novi Zakon o carinskoj politici BiH (i novi podzakonski akti), nije ni predviđao da postoji ovo pojednostavljenje.

"Međutim, na zakašnjeli zahtjev privrede Savjet ministara BiH je tek krajem januara 2023. godine usvojio Odluku o izmjeni i dopuni odluke o provođenju Zakona o carinskoj politici BiH, kojim je opet dana mogućnost i pojednostavljenog carinskog postupka po fakturi. Ova odluka Savjeta ministara BiH je stupila na snagu tek 4. februara 2023. godine, što znači da su obveznici mogli tek od ponedeljka 6. februara 2023. godine podnositi zahtjeve Upravi za ovaj pojednostavljeni carinski postupak", naglašavaju.

Dodaju da će Uprava pokušati u najkraćem vremenskom roku izdati odobrenja svima koji ispune propisane uslove.

"U međuvremnu smo čak izašli u susret poslovnoj zajednici na način da smo produžili radno vrijeme pojedinih carinskih ispostava do 22.00 sata, posebno onih ispostava gdje je sada veliki broj kamiona i predmeta u redovnom carinskom postupku", navode.

Poručuju da iz svega navedenog proizilazi da nije UIO bilo šta izmijenila, već je primjena novog zakonskog rješenja uslovila potrebu izdavanja novih odobrenja za pojednostavljene carinske postuke.

"Ove činjenice ukazuju na potpunu nelogičnost kako UIO usmjerava kamione na carinske terminale koji su u privatnom vlasništvu. Oni obveznici koji su na vrijeme podnijeli zahtjev i u skladu sa novim zakonskim rješenjem na vrijeme dobili nova odobrenja za pojednostavljene carinske postupke ne moraju uopšte ni ići na carinske terminale, već sve završavaju kao i ranije. Oni koji moraju ići na carinski terminal u redovan carinski postupak to moraju zbog primjene novog Zakona, a ne zbog UIO. Uprava će učiniti sve što može da i ti privrednici dobiju odobrenja za pojednostavljene carinske postupke što je moguće prije", zaključili su.