Uskoro početak izgradnje mosta u Svilaju ali i Pelješcu, Hrvatska će ispoštovati zahtjeve BiH
Nakon sastanka istaknuto je da je jedna od tema bila i željeznički promet, odnosno obnova Unske pruge. Osim toga, napravit će se analiza svih dosadašnjih sporazuma u oblasti prometa i komunikacija između BiH i Hrvatske.
"Hrvatske autoceste su prije nekoliko dana odabrale izvođača radova za izgradnju mosta u Svilaju, koji je zajednički projekat sa BiH. Kada je u pitanju izgradnja mosta kod Gradiške, trenutno radimo studiju utjecaja na okoliš, ali očekujemo da će to biti završeno veoma brzo", istakao je Butković.
On je naglasio da će u junu mjesecu biti raspisan tender za početak gradnje mosta na Pelješcu, što je projekat koji će se graditi u tri faze. Istaknuto je da će Hrvatska ispoštovati zahtjeve BiH kada je riječ o zaštiti interesa naše zemlje, te da će se sve raditi u skladu sa međunarodnim konvencijama, te da će BiH biti omogućen neškodljiv prolaz.
Zamjenik ministra prometa i komunikacija BiH Saša Dalipagić kazao je da izgradnja mosta na Pelješcu nikada nije bila sporna sa stanovišta struke, ali je to postalo i političko pitanje.
Dalipagić je kratko je prokomentarisao arbitražu koju BiH vodi sa austrijskom kompanijom Strabag, koja je prvobitno trebala graditi most na Savi kod Svilaja.
"Vijeće ministara BiH poslalo je nedavno pismo namjere kompaniji Strabag, gdje tražimo nagodbu u sporu kojeg imamo. Naš osnovnu dug prema toj kompaniji iznosi 642.000 eura, bez kamata. Mi bismo bili zadovoljni kada bi sa Strabagom dogovorili da platimo osnovicu bez kamata", kazao je Dalipagić.
Podsjećamo, na međunarodnom tenderu za izgradnju mosta preko rijeke Save kod Svilaja raspisanom 2011. godine Strabag je dostavio najnižu ponudu od 21 miliona eura.
Nakon toga sa ovom austrijskom kompanijom potpisan je ugovor koji predviđa da će investitor u roku od 180 dana izvođača radova uvesti u posao, međutim to se nije desilo, jer u tom trenutku nije bila obezbijeđena sva potrebna dokumentacija, odnosno građevinske dozvole i saglasnosti.
Samo dan nakon isteka tog ugovora Strabag je podnio tužbu tražeći nadoknadu štete, istovremeno tužeći i BiH i Hrvatsku, koje zajednički finansiraju taj projekat.
Na današnjem sastanku razgovarano je i o Koridoru 5C, a općeniti zaključak je da je napravljena dobra uvertira za otvorena pitanja i zajedničke projekte, te da se veoma brzo može biti operativno kada je riječ o konkretnim projektima.