Veliki rizik
33

Vještak saobraćajne struke: Tramvajske šine u Sarajevu su dotrajale, a novca za popravku nema

Piše: A. Z.
Foto: K. S./Klix.ba
(Foto: K. S./Klix.ba)
Pored velikog broja problema s kojima se KJKP GRAS bori, već godinama je zastupljen i problem s dotrajalim i oštećenim šinama koje uzrokuju i oštećenja na asfaltu pored i time otažavaju kretanje vozačima. Prijeratni tehnički direktor tramvajskog saobraćaja u GRAS-u i stalni vještak saobraćajne struke Ševal Kovačević ističe da su tramvajske šine dotrajale, da novca za potpunu rekonstrukciju nema te da je potrebno rješavati dio po dio.

"Šine su pucale i pucat će i ubuduće, za razliku od prijeratnog stanja kada je dolazilo do iznenadnog pucanja, u posljednje vrijeme to je sve učestalije. Tramvajska pruga u Sarajevu rađena je 60-ih godina, tehnologija postavljanja šina je vrlo nekvalitetna i zastarjela. Do danas nije bilo sistemskog rješenja za tramvajsku prugu od Dolac Malte do Ilidže, većinom su to bile palijativne intervencije, poneka žljebna šina zamijenjena na radijusima", kazao nam je Kovačević.

Uprkos svemu, ističe da građani nisu ugroženi i da ne prijeti opasnost od obustavljanja saobraćaja. Međutim, ističe da treba napraviti projekt u okviru strategije rješenja gradskog saobraćaja.

"Treba nam projekt rješenja donjeg stroja pruge, a posebno potpražni dio i tramvajske šine, jer su truhle. Odmah da se razumijemo, novca nema, ali treba rješavati dionicu po dionicu i vidjeti koji su najkritičniji dijelovi. Ne treba raditi ništa što neće biti cjelovito urađeno. Prugu treba podijeliti po lotovima i vidjeti šta u kojem lotu treba uraditi pa tek onda angažovati sredstva", smatra vještak saobraćajne struke.

U međuvremenu, ističe, GRAS treba uvesti pojačane dežure kako bi oštećenja šina bila sanirana čim se pojave, a u cilju sprečevanja nastanka veće štete.

Održavanje tramvajskih šina dužne 23 kilometra u nadležnosti je KJKP GRAS, dok je za asfalt oko šina nadležna Direkcija za ceste KS. Do oštećenja asfalta dolazi upravo zbog učestalih oscilacija šina. Međutim, s obzirom na lošu situaciju i brojna dugovanja GRAS-a, sistemsko rješenje ovog problema se ne nazire.