Vlada FBiH ima zamjerke na reviziju sporne finansijske pomoći pojedinim kompanijama
U entitetskoj vladi su imale zamjerke na izvještaj, a to su:
-
"Ured za reviziju institucija u FBiH pri tome ističe pitanja vezana za kriterije Uredbe (op. a. uredba za dodjelu finansijske pomoći), što je u suprotnosti sa nizom principa Međunarodnih standarda vrhovnih revizijskih institucija (ISSAI) koje je Ured za reviziju institucija u FBiH dužan primjenjivati u skladu sa Odlukom o preuzimanju i objavi prevoda Okvira međunarodnih standarda vrhovnih revizionih institucija;
-
Vlada FBiH je ocijenila protivnim ciljevima i predmetu revizije mišljenje i konstatacije Ureda vezano za Uredbu, s obzirom na to da se temelji na subjektivnoj ocjeni i netačnoj interpretaciji ciljeva Uredbe;
-
Vlada je Uredbu donijela s ciljem očuvanja radnih mjesta, a radi posljedica pandemije koje su dovele do gubitka radnih mjesta. Prema izvještajima resornih ministarstava, koje Ured nije uvažio, a bio je dužan po ISSAI okviru i principima, cilj očuvanja radnih mjesta je postignut te zabilježen i rast broja zaposlenih;
-
Vlada FBiH smatra da Ured za reviziju institucija u FBiH postupio suprotno ISSAI okviru, u svom mišljenju i isticanju pitanja praktično sugerišu ministarstvima kršenje Uredbe, umjesto da vrše provjeru njenog poštivanja".
Potom su obrazložili šta očekuju da uradi Ured za reviziju po ovom pitanju:
-
"Federalna vlada traži od Ureda za reviziju institucija u FBiH da dopuni izvještaje o finansijskoj reviziji za pomenuta četiri federalna ministarstva kriterijima revizije usklađenosti, s obzirom na to da navedeni izvještaji uključuju Izvještaj o reviziji usklađenosti, a da istovremeno nisu definisani kriteriji i predmet revizije koje bi revizor trebao utvrditi prije nego što počne sa revizijom, u skladu sa ISSAI 400 - Osnovni principi revizije usklađenosti, Tačke 27-34, Tačka 51, Tačka 59;
-
Od Ureda za reviziju se traži da dostavi obrazloženje ciljeva revizije i isticanja pitanja, u kontekstu revizije usklađenosti i isticanja pitanja ministarstvima na okolnost poštivanja Uredbe, da dostavi obrazloženja na komentare ministarstava s obzirom na to da je Ured za reviziju institucija izvještaje objavio sa datumom 31. maj 2021. godine, a navodi da je komentare ministarstava primio 26. maja 2021.(Federalno ministarstvo prometa i komunikacija), 28. maja 2021. (Federalno ministarstvo okoliša i turizma i Federalno ministarstvo poljoprivrede, vodoprivrede i šumarstva) i 31. maja 2021. (Federalno ministarstvo energije, rudarstva i industrije);
-
Imajući u vidu obim komentara, potrebno je obrazložiti pojedinačno odbijanje ispravki, posebno podataka o broju zaposlenih na dan 31. decembra 2020., koji eksplicitno pokazuju da su programi postigli cilj, ne samo očuvanja radnih mjesta, nego i povećanja broja zaposlenih kod korisnika pomoći".
Kako su saopćili iz Vlade FBiH, dali su tumačenje člana 5. stav 4. Uredbe o interventnim mjerama za podršku ugroženim sektorima privrede FBiH u okolnostima pandemije, na način da je namjera donosioca Uredbe da se "korisnici finansijske pomoći ne mogu smanjivati broj zaposlenih" odnosi na otkaz ugovora od poslodavca, a posebno naglašava da broj zaposlenih na dan 30. septembra 2019. nije bio utvrđeni kriterij propisan Uredbom, kao i da su kriteriji u Uredbi mjerljivi, jasni i u skladu sa okvirnim smjernicama državne pomoći.
Istakli su da su resorna ministarstva, službe i uredi Vlade FBiH dužni da sve komentare za izvještaje o reviziji, koje upućuju Uredu za reviziju institucija u FBiH, dostave i parlamentarnoj komisiji odgovornoj za reviziju.