Utvrdili revizori
95

Vlada FBiH troši milione na kupovinu i najam objekata, iako ima vlastite poslovne prostore

A. D.
Foto: H. M./Klix.ba
Foto: H. M./Klix.ba
Vlada FBiH ima na raspolaganju veliki broj poslovnih prostora, koje pored vlastitih prostora, čini i imovina bivšeg Zavoda za platni promet FBiH i bivšeg Federalnog ministarstva odbrane. Međutim, nije posvećena dovoljna pažnja racionalnijem korištenju ovih prostora, utvrdili su revizori Ureda za reviziju institucija FBiH.

Umjesto planskog iskorištavanja vlastitih prostora, Vlada FBiH i Služba su uglavnom razmatrali mogućnosti kupnje ili unajmljivanja objekata koji nisu u vlasništvu FBiH i nisu izradili detaljnu analizu i procjenu mogućnosti iskorištavanja raspoloživih objekata za rješavanje smještaja budžetskih korisnika FBiH (ministarstva, zavodi...), naveli su revizori u svom novom izvještaju.

Revizija je konstatirala da su u prethodnim godinama značajna budžetska sredstva od 6,7 miliona KM uložena u tuđe objekte, koji nisu iskorišteni za rješavanje smještaja budžetskih korisnika FBiH.

Troškovi najma poslovnih prostora za potrebe smještaja Vlade FBiH i njenih institucija kontinuirano su imali trend rasta i u posmatranom periodu revizije iznosili su oko 12,5 miliona KM.

"Vlada FBiH nije usvojila potrebne propise (uredbe, odluke, normative) u cilju reguliranja najma prostora za rad budžetskih korisnika FBiH, što je imalo za posljedicu najam prostora različitih površina i cijena, bez odgovarajuće procjene ekonomske prihvatljivosti pojedinačnih ugovora o zakupu", naveli su revizori.

Zgrada Staklene banke
Zgrada Staklene banke

U 2016. godini, kažu, nastavljeno je sa praksom ulaganja u tuđe objekte, te je odlučeno da se kupi objekt "Staklena banka“ u Mostaru koji nema riješen imovinsko-pravni status, po cijeni od 6 miliona KM. Procijenjeno je da će stavljanje u funkciju ovog objekta zahtijevati dodatna ulaganja u iznosu od 9,5 miliona KM.

Vlada FBiH je obvezala Službu za zajedničke poslove da temeljem preporuka pripremi materijale koji su, između ostalog, podrazumijevali izradu plana upravljanja smještajem budžetskih korisnika FBiH, kako bi se sistemski, ekonomično i trajno riješilo ovo pitanje. Služba nije izradila jedinstveni plan, ali su poduzete određene aktivnosti na trajnom rješavanju smještaja sa sjedištem u Sarajevu i Mostaru.

"Aktivnosti Vlade FBiH i Službe provodile su se u više smjerova: aktivnosti na nabavci pogodnog zemljišta u cilju izgradnje novog objekta za smještaj Vlade FBiH i federalnih budžetskih korisnika sa sjedištem u Sarajevu kupovinom objekta Studentskog doma Nedžarići (od kojih se odustalo na preporuku Federalnog pravobranilaštva). Poduzete su i aktivnosti na zakupu/kupovini objekta Energoinvesta. Evidentno je da su aktivnosti bile usmjerene na kupovinu ili iznajmljivanje novih objekata. Međutim, nisu dostavljene primjerene analize i procjene troškova na temelju kojih bi se potvrdilo da su poduzimane aktivnosti bile adekvatno planirane i utemeljene na principu ekonomičnosti", kaže se u izvještaju.

"Vlada FBiH 2018. godine imenovala je radnu grupu sa zadatkom da sa preduzećem Energoinvest počne pregovore oko preuzimanja, odnosno kupovine poslovne zgrade u Ulici Hamdije Ćemerlića br. 2, s ciljem trajnog rješavanja smještaja federalnih organa u Sarajevu. Ugovor o kupoprodaji u vrijednosti od 54 milijuna KM 14 potpisan je 29. augusta 2018. godine, Aneks Ugovora 21. decembra te godine, a nakon isplate prve i druge tranše Vlada FBiH upisala je vlasništvo za visoko prizemlje i sedam spratova navedenog objekta, koji je kao takav postao trajno rješenje smještaja budžetskih korisnika FBiH sa sjedištem u Sarajevu. Istovremeno, Služba je ovlaštena da u ime Vlade FBiH sa zakupodavcem (Socijaldemokratskom partijom BiH) pokrene postupak raskida ugovora o zakupu poslovnog prostora u Alipašinoj ulici u Sarajevu, koji je Vlada FBiH koristila dugi period. Po isteku 180 dana otkaznog roka, Služba je u ime Vlade FBiH taj objekt vratila vlasniku, SDP-u BiH", naveli su revizori.