Tako mjesečna neto plaća za direktora institucije, predsjednika komisije, za ostale članove uprave, zamjenika direktora ili direktora i zamjenika direktora i jednog ili više izvršnih direktora institucije, kao i zamjenika predsjednika i članove komisije, može biti utvrđena najviše u iznosu do četiri prosječne mjesečne neto plaće isplaćene u FBiH u prethodna tri mjeseca.
Mjesečna neto naknada za rad predsjednika upravnog odbora i/ili nadzornog odbora institucije ili upravnog vijeća, odnosno stručnog vijeća može biti utvrđena najviše do jedne prosječne neto plaće, a za njihove članove naknada iznosi 90 posto od iznosa mjesečne naknade predsjednika.
Mjesečna neto plaća za članove uprave privrednog društva koje ima više od 1.000 zaposlenih i ukupan godišnji prihod veći od 250.000.000 KM može biti utvrđena najviše u iznosu do pet prosječnih mjesečnih neto plaća isplaćenih u FBiH u prethodna tri mjeseca.
Mjesečna neto plaća za članove uprave privrednog društva koje ne ispunjava ove uslove u pogledu broja zaposlenih i/ili ukupnog godišnjeg prihoda može biti utvrđena najviše u iznosu do četiri prosječne mjesečne neto plaće isplaćene u FBiH u prethodna tri mjeseca.
Mjesečna neto naknada za rad predsjednika nadzornog odbora privrednog društva koje ima više od 1.000 zaposlenih i ukupan godišnji prihod veći od 250.000.000 KM može biti utvrđena najviše do 1,2 prosječne neto plaće u FBiH, a za članove nadzornog odbora ovakvog privrednog društva mjesečna neto naknada iznosi 90 posto od iznosa mjesečne neto naknade za predsjednika nadzornog odbora.
Značajnu novinu predstavljaju i odredbe o stimulaciji i destimulaciji članova uprave privrednih društava. U zavisnosti od rezultata poslovanja u prethodnom izvještajnom periodu, ove plaće mogu biti povećane ili smanjene do 30 posto u periodu do usvajanja narednog godišnjeg finansijskog izvještaja privrednog društva. Time bi članovi uprave na odgovarajući način bili motivisani za stalno preduzimanje aktivnosti u cilju poboljšanja finansijskog stanja privrednog društva.
Takođe, bitno je napomenuti da, prema Nacrtu zakona, Agencija za bankarstvo FBiH, Razvojna banka FBiH i Regulatorna komisija za energiju u FBiH (FERK) imaju isti položaj kao i sve druge institucije, za razliku od rješenja u važećem Zakonu po kojem imaju povlašten položaj u pogledu maksimalnog iznosa plaća i naknada.
Stupanjem na snagu novog, prestala bi primjena važećeg Zakona o plaćama i drugim materijalnim pravima članova organa upravljanja institucija FBiH i javnih preduzeća u većinskom vlasništvu FBiH iz 2009. godine.
U okviru ograničenja maksimalnog iznosa plaća i naknada, odlukom Vlade FBiH utvrđuje se visina plaća i naknada članova organa upravljanja i drugih organa, pojedinačno po institucijama, privrednim i zavisnim društvima, izražena u broju prosječnih mjesečnih neto plaća isplaćenih u FBiH u prethodna tri mjeseca. Ove plaće utvrđuju se kao najviše mjesečne neto plaće u instituciji, privrednom ili zavisnom društvu s kojim se usklađuju mjesečne neto plaće svih ostalih zaposlenika.
Odlukom Federalne vlade utvrđuje se ukupan broj članova organa upravljanja i drugih organa, pojedinačno po institucijama, privrednim i zavisnim društvima, izuzimajući institucije, privredna i zavisna društva za koje je ukupan broj članova organa upravljanja i drugih organa uvrđen posebnim zakonom.
Budući da će ove odluke Vlade FBiH biti objavljivane u „Službenom listu FBiH“, postiže se potpuna transparentnost mjesečnih primanja članova organa upravljanja i drugih organa institucija Federacije BiH, javnih preduzeća i drugih privrednih društava u većinskom vlasništvu FBiH.
Sjednica Vlade FBiH je u toku, saopćeno je iz Ureda za odnose s javnošću Vlade FBiH.