Autoceste FBiH
606

Voloder: Do kraja jula nastavak radova na tunelu Hranjen

D. Be.
Foto: Autoceste FBiH
Foto: Autoceste FBiH
Iz JP Autoceste FBiH danas su saopćili da je u toku evaluacija ponuda koje su pristigle na tender za izbor izvođača radova za izgradnju tunela Hranjen - faza I nastavka LOT 1 (iskop i izrada podgrade glavne i servisne tunelske cijevi) i početak radova LOT 2 (ugradnja dijela sekundarne obloge).

"Komisija za evaluaciju ponuda za izbor izvođača radova za nastavak izgradnje tunela Hranjen će završiti postupak razmatranja ponuda do početka iduće sedmice, a do kraja jula JP Autoceste FBiH će potpisati ugovor i uvesti izvođača radova u posao", kazao je Elmedin Voloder, direktor JP Autoceste FBiH.

Procijenjena ukupna vrijednost ugovora iznosi 32.500.000 KM bez PDV-a, a ova sredstva osigurana su iz budžeta Federacije BiH.

Iz ovog preduzeća navode da će se za iznos odobrenih sredstava nastaviti se iskop i ugradnja primarne podgrade u glavnoj i servisnoj tunelskoj cijevi sa južne/izlazne strane kao i ugradnja dijela sekundarne tunelske obloge sa obje strane tunela Hranjen (sjeverne/ulazne i južne/izlazne strane).

Izgradnja tunela Hranjen, najzahtjevnijeg dijela brza cesta Prača – Goražde, sastoji se od dvije cijevi, dužine od 5,5 kilometara. Jedna će biti namijenjena za saobraćaj motornih vozila i kroz nju će prolaziti dvije saobraćajne trake, za svaki smjer po jedna. Druga cijev će biti servisna i koristit će se za održavanje tunela, kao i za slučaj eventualnih nesreća u tunelu.

Podsjetimo, Vlada FBiH je 2019. godine na početku gradnje nove saobraćajnice, na kojoj se treba nalaziti i ovaj tunel, obećavala da će se od Sarajeva do zapostavljenog Goražda stizati za 45 minuta. Realizacija projekta preduzeća Autoceste FBiH, a čiji je izvođač kompanija Euro-asfalt, je obustavljena prošle godine.

Gradnja tunela je trebala koštati 81 milion KM, a veći dio iznosa - 65 miliona KM je osigurano iz akumulirane dobiti BH Telecoma.

Radovi su obustavljeni u trenutku kada je realizirano tek 35 posto projekta. Za 35 posto urađenog potrošen je skoro sav novac, tačnije 97 posto novčanih sredstava. Zbog toga će tunel (Neu)Hranjen, kako su ga neki s podsmijehom nazvali, koštati znatno više od planiranog.

U maju ove godine dogovoreni su detalji na nastavak izgradnje tunela Hranjen, a za te potrebe je osigurano dodatnih 35 miliona KM.