Vozači u FBiH već godinu i po plaćaju skuplji eko test prema nezakonitom pravilniku
"Proslijedili smo radni materijal resornim entitetskim ministarstvima i Brčko distriktu. Međutim, do danas nismo dobili mišljenje Federalnog ministarstva prometa i komunikacija", kazali su nam iz državnog Ministarstva prometa i komunikacija.
Radna grupa koja je sastavljala novi pravilnik o tehničkom pregledu vozila trebala je još u junu prošle godine usvojiti ovaj dokument, ali to se nije desilo. Iako su državni i federalni ministri prometa i komunikacija Ismir Jusko i Denis Lasić, prošle godine ustanovili kako povećanje cijena eko testa nije usklađeno sa zakonom te su naglasili potrebu donošenja jedinstvenog cjenovnika, nevažeći pravilnik u međuvremenu nije stavljen van snage.
Pitali smo Federalno ministarstvo prometa i komunikacija zašto još nisu dali svoje mišljenje na novi pravilnik, na što smo dobili sličan odgovor kao i u novembru prošle godine.
"Predstavnik ovog ministarstva je prisustvovao svim sastancima radne grupe koja je radila na pripremi teksta pravilnika o tehničkim pregledima vozila. Pravilnik je bio postavljen na web stranici putem koje su se mogle dati primjedbe, sugestije i slično. Radna grupa će razmotriti sve prispjele prijedloge te finalizirati tekst, nakon čega će isti biti upućen nadležnim organima entiteta i Brčko distrikta na mišljenje i davanje saglasnosti", odgovorili su nam iz Lasićevog kabineta.
Podsjećamo, prije sedam mjeseci kazali su nam kako pripremaju materijal koji bi uskoro trebao biti dostavljen državnom Ministarstvu prometa i komunikacija. Inače, materijal koji je sastavila radna grupa dostavljen im je u septembru 2017. godine.
Prema još neusvojenom pravilniku o izmjenama i dopunama pravilnika o tehničkim pregledima vozila vozači mogu obavljati redovne, vanredne i preventivne tehničke preglede vozila.
Redovni pregledi obavljaju se jednom godišnje, a preventivni nakon šest mjeseci od redovnog tehničkog pregleda vozila. Vanredni pregledi obavljaju se na zahtjev ovlaštenih osoba u stanicama tehničkog pregleda, nakon saobraćajne nesreće, nakon prepravljanja vozila te na zahtjev vozača ili vlasnika vozila.
Nove cijene eko testa još nisu poznate. Ministar Jusko ranije je u razgovoru za Klix.ba nagovijestio kako bi se cijena eko testa trebala vratiti na 5 KM.
"Za Ministarstvo komunikacija i prometa BiH svaki nepotrebni finansijski nameti građanima BiH nisu prihvatljivi", kazao je Jusko nakon što je zajedno s Lasićem ustanovio da poskupljenje eko testa nije usklađeno sa zakonom.
Prema izvještajima Agencije za identifikacione dokumente, evidenciju i razmjenu podataka BiH (IDDEEA), u FBiH je od 2017. do juna ove godine registrovano 654.302 vozila, što znači da je od vozača u FBiH do sada naplaćeno 19,6 miliona KM za eko test prema nezakonitom pravilniku.