Kampanja RAK-a
306

"Webobran" premijerno prikazuje alarmirajuće spotove za djecu i roditelje

Djeca su na internetu svakodnevno izložena nasilju, izrugivanju, neprimjerenom sadržaju, prevarama, ucjenama i drugim opasnostima, rizicima i prijetnjama koje na njih mogu ostaviti ozbiljne posljedice.

Često djeca, ali ni roditelji, nisu svjesni potencijalnih opasnosti na internetu, te su upravo zato glavni ciljevi ove kampanje podizanje svijesti o ovom važnom segmentu naših života i edukacija, primarno, djece i roditelja, ali i šire zajednice. Kampanja nosi naziv "Webobran – Edukacijom do sigurnosti djece na internetu", a pokrenuta je od strane Regulatorne agencije za komunikacije (RAK).

Sigurnost djece na internetu i opasnosti po njih su teme koje su kampanjom obrađene kroz različite promotivne materijale, među kojima je i sedam modernih igrano-animiranih video spotova prilagođenih djeci i roditeljima, kao i tri verzije radio-džinglova. Spotovi su premijerno prikazani tokom dvodnevne Konferencije o medijskoj i informacijskoj pismenosti, održanoj u Sarajevu, u okviru kampanje Dani medijske i informacijske pismenosti, kada je i najavljeno njihovo emitovanje kroz kampanju na digitalnim kanalima komunikacije i ponuđena mogućnost slobodnog medijskog preuzimanja svim zainteresovanima koji se žele priključiti i dati svoj doprinos kampanji.

"Webobran" je dio šireg projekta Regulatorne agencije za komunikacije

Projekat pod nazivom "Zaštita djece na Internetu u sistemima korisnika dozvola Regulatorne agencije za komunikacije" je pokrenut u februaru 2022. godine, veoma je kompleksan i odvija se u 11 faza. Na samom početku projekta urađena je opširna analiza stanja, čiji su prvenstveni ciljevi bili ispitivanje tehničke mogućnosti ISP-eva (Internet Service Provider) u pogledu bolje zaštite djece, uvid u mogućnosti regulativnih mehanizama zaštite djece, te definisanje dobrih primjera u Evropi i regionu. Prilikom izrade analize, okupljeni su relevantni institucionalni, medijski i obrazovni stručnjaci, roditelji, pružaoci usluga interneta kao i drugi koji imaju uticaj na djecu, njihovu edukaciju i mehanizme zaštite na internetu. Analiza je javno objavljenja na portalu Medijske i informacijske pismenosti BiH, te je ista ponudila i niz preporuka o poželjnim narednim koracima.

Analiza i istraživanja u prvim fazama projekta su dali odličnu osnovu za dalju razradu svih faza projekta. Preko edukativnih materijala za čiju izradu su angažovani stručni saradnici, redizajna postojeće veb stranice, izrade mobilne aplikacije i edukativnog kviza, pa do pripreme edukativnih video materijala za obrazovne ustanove i školsku djecu i organizacije stručno edukativnih skupova.

"Webobran" će u narednih mjesec dana kroz integrisanu marketing kampanju intenzivno promovisati materijale projekta i na taj način, edukacijom probuditi svijest o rizicima i opasnostima te omogućiti veću sigurnost djece na internetu. Sve edukativne materijale i video spotove možete pronaći na linku kao i na profilima projekta na društvenim mrežama Facebook, Instagram, YouTube i TikTok, a uskoro i putem mobilne aplikacije. Ovom prilikom, pozivamo sve čitaoce da se dijeljenjem promotivnih materijala kampanje uključe i daju svoj doprinos za bolju zaštitu djece na internetu i digitalnim platformama u Bosni i Hercegovini.