Za šest godina Autoceste FBiH najviše intervencija imale na dionici Lašva - Sarajevo sjever
Centar za održavanje i kontrolu prometa na dionici od 2014. godine nadzire sigurnost i udobnost putovanja autocestom te raguje u svim vanrednim situacijama, a u šest godina svog postojanja zabilježili su 2.728 interventnih situacija. Uglavnom su to bila zaustavljanja vozila na autocesti, saobraćajne nesreće i strani predmeti na cesti.
Iako je u Tunelu 1. mart zabilježeno čak 740 intervencija, raduje da su to bili "manji događaji".
"Najsloženiji događaj koji se može dogoditi na autocesti je požar. Većina opreme u tunelu je u funkciji minimiziranja posljedica nastanka požara u smislu spašavanja ljudskih života, zaštite samog objekta i očuvanja okoliša. Do danas se na autocesti A1 dogodio jedan manji požar u Tunelu 1. mart, koji je ugašen u početnoj fazi", kazali su iz Autocesta FBiH.
Najviše intervencija zabilježeno je 2019. godine, čak 749 duž cijele dionice autoceste, a najviše ih je te godine zabilježeno na dionici Lašva - Sarajevo sjever.
"Ova dionica je izgrađena prije 2014. godine i u vrijeme izgradnje nije bila obaveza implementiranje ITS-a. Osim toga, dionica je izgrađena paralelno uz rijeku Bosnu te je znatan broj dana u godini pod maglom. Radovi na implementaciji ITS-a na dionici Lašva – Sarajevo sjever su započeli u junu 2020. godine te je za očekivati da će već početkom sljedeće godine svi izgrađeni kilometi autoceste biti pod sistemom upravljanja i nadzora, što će svakako doprinijeti povećanju sigurnosti saobraćaja na autocesti A1". dodali su iz Autocesta FBiH.
Iz Centra se nadzire i upravlja i ostalim sistemima implementiranim na autocesti i tunelima kao što su: videonadzorni, saobraćajni informacijski, elektroenergetski, vatrodojavni, hidrantski, telefonski, pozivni, SOS sistem, sistem radio-difuzije u tunelu... U sklopu COKP-a nalaze se i drugi objekti neophodni za upravljanje i održavanje autoceste: upravna zgrada za kontrolu sigurnosti, radionice, benzinska pumpa, praonica vozila, garaže za vatrogasna vozila i teretna vozila, solana, parking i ostali pomoćni objekti.
Centar za održavanje i kontrolu prometa izgrađen je i u Zvirićima, ali još uvijek nije dobio svoju potpunu funkciju jer je dionica koju nadzire dužine samo 10 kilometara, ali izgradnja ceste ka jugu dat će veoma bitnu ulogu i ovom centru.