Kanton Sarajevo
154

Završen protest radnika GRAS-a: Najavljena isplata plaća do petka, ali i otkazi

A. B.
Radnici GRAS-a su pristali na manje goru opciju od predloženih (Foto: I. Š./Klix.ba)
Radnici GRAS-a su pristali na manje goru opciju od predloženih (Foto: I. Š./Klix.ba)
Radnici GRAS-a su završili današnje proteste nakon što su pristali na prijedlog Vlade KS da se pronađe kratkotrajno rješenje i do petka isplate zaostale plaće.
Kako je ispričao Amir Muminović, predsjednik sindikata GRAS-a, ovo je samo privremeno produženje života ovog preduzeća za naredna dva do tri mjeseca.

Dalje je naveo da je prvi prijedlog Vlade KS bio da se proglasi stečaj protiv čega su bili radnici, te da su se odlučili za ovu drugu opciju da se pronađu potrebna sredstva za GRAS i da se sve uplate izmire do kraja godine, a nakon toga počne tražiti rješenje.

"Mi nakon ovoga zapravo dobijamo dodatno na vremenu, a ako ne isplate dvije zaostale plaće do petka opet ćemo se okupiti. Nama ne odgovara suštini nijedna opcija, ali od dva zla ova druga je manje. U svakoj političkoj opciji postoje struje od 2000. godine da autobuski i minibuski saobraćaj pripadne privatniku i zato je GRAS sistemski ugrožen i ta dva tipa saobraćaja su urušena nakon čega je Centrotrans u velikoj mjeri preuzeo. Međutim mi ne poslujemo kao Centrotrans jer oni mogu i bez tendera kupovati, a GRAS koji je u vlasništvu Vlade KS mora poštovati takve procedure", istakao je Muminović.

Ukoliko do petka ne budu isplaćene plaće radnici će opet protestovati (Foto: I. Š./Klix.ba)
Ukoliko do petka ne budu isplaćene plaće radnici će opet protestovati (Foto: I. Š./Klix.ba)

Kako je naveo dalje, svi radnici traže da GRAS opstane.

"Privatni sektor bi više odgovarao vlasniku jer u tom slučaju se daju plaće u visini koju želi, radnici rade koliko žele, ali mi smo protiv toga i vjerovatno bi vlasniku ta opcija više odgovarala pogotovo zbog nagomilanih dugova. Možda su i zbog toga mnoge političke opcije pustile da tonemo u dugovima da to postane nerješiv problem i nakon toga da nas privatizuju", dodao je.

Ipak, kako je istakao, Vlada KS se ipak bori da uradi sve što je u njenoj moći kako bi pronašla najbolje rješenje za GRAS.

"Mi smo pokušavali i njih i građane shvatiti. Tri mjeseca radimo bez plaće, ali ne možemo više. Na pragu smo nekog kratkotrajnog rješenja pa ćemo vidjeti šta će se dalje dešavati. Očekujemo plaće do petka što znači da bi se do tada trebao deblokirati račun jer ne postoji duga opcija da one budu isplaćene", naveo je Muminović.

Senad Mujagić, v.d. direktora GRAS-a, kazao je da će nadležni na sve načine pokušati pronaći rješenje za opstanak preduzeća.

"Morat ćemo podnijeti određene žrtve što se prije svega odnosi na reorganizaciju i optimizaciju radnika da bi na taj način smanjili troškove i omogućili nesmetano funkcionisanje javnog prijevoza u Kantonu Sarajevo. Imamo određeni broj zaposlenika kojima ističe ugovor i najvjerovatnije im iz ovih poznatih razloga neće biti produžen i tu će se napraviti trenutno uštede, ali ukoliko dođe do stabilizacije stanja mi ćemo nastojati te ljude vratiti", kazao je Mujagić.

Senad Mujagić, v.d. direktora GRAS-a (Foto: I. Š./Klix.ba)
Senad Mujagić, v.d. direktora GRAS-a (Foto: I. Š./Klix.ba)

Kako je dalje pojasnio za deblokadu računa je potrebno 8,5 miliona KM te će se pokušati iznaći ta sredstva u saradnji s nadležnim ministarstvom i Vladom KS.

"Naravno u dogovoru s advokatom. I postoje naznake da bismo mogli isplatiti dvije zaostale plaće radnicima jer jedna im ništa ne znači kako bi donekle umirili teško egzistencijalno stanje naših uposlenika. Mislim da smo na dobrom putu da to postignemo", poručio je Mujagić.