Napravljena u Turskoj, konstrukcija teška 5.500 tona u dijelovima je stigla u Srbiju. Sklopljena je na savskoj obali za koju je uz tešku mehanizaciju napravljen potporni nasip u koji je utrošeno 100.000 metara kubnih materijala, javlja RTS.
Šest mjeseci je trebalo da 330 metara obje trake mosta budu pregurane na noseće stubove u rijeci. Izuzetno komplikovan građevinski zahvat završen je u 13 faza.
"Priprema za svaku fazu traje oko 15 dana, pri tome samo nagurivanje mosta traje jedan radni dan tokom koga može da se prevuče samo 30 metara čelične konstrukcije. Samo prevlačenje vrši se pomoću moćnih hidrauličnih presa vučenjem kablova koji su zakačeni za donji dio konstrukcije. Na tom poslu svakog dana radilo je oko 120 radnika", objašnjava Vesna Koprivica iz kompanije Tasyapi, odgovornog izvođača radova.
Radilo se i za Novu godinu i za Božić. Poslije premošćavanja, nastavljeno je sa rasklapanjem kranova. Bit će uklonjen i potporni nasip.
Na obje strane rijeke su 23 stuba, pojedini su već spojeni. Novi most biće dugačak 1.320 metara, a cijelom trasom od Kuzmina biće riješene dosadašnje muke sa graničnim prelazom u selu.
Tom magistralnom dionicom prođe nekoliko puta više vozila nego što ima stanovnika u Sremskoj Rači, a oni svakodnevno od kuće do njive do posla i škole moraju preko granice. Gužve i kolone su višedecenijski problem i putnika i stanovnika.
Uporedo sa mostom, kroz atare tri sela gradi se i 16,5 kilometara autoputa. Među 450 radnika turskog izvođača, trećina je iz Srbije.
"Izvode se radovi na izradi nasipa, rok po ugovoru je 48 meseci. Sa mostom smo ispred dinamike, sigurni smo da ćemo ispoštovati rok što se tiče mosta i autoputa, a vjerujem da ćemo završiti i prije roka", ističe Vesna Koprivica.
Više od dva miliona putnika godišnje pređe Savu. Porodične i privredne veze su neraskidive, a nova trasa biće brža i bolja spona Republike Srbije i Bosne i Hercegovine.
Završetak radova, na mostu i autoputu koji vodi do Bijeljine dužine 17 kilometara, je 2022. godina.