Zeničani ogorčeni: Prave nam autoput, a cesta koju sada koristi 10.000 ljudi liči na oranicu
U razgovoru za Klix.ba su istakli kako je izgradnja Koridora 5C bitna, ali i da je potrebno omogućiti normalne uvjete za odvijanje saobraćaja na oštećenoj dionici koja je od centra grada udaljena tek nekoliko kilometara.
Gradnja Koridora 5C prije nekoliko mjeseci počela je i u okolini Zenice, a izgradnja vijadukta iznad zeničkog naselja Crkvice jedan je od najvećih poduhvata u sklopu dionice puta Zenica jug - Zenica sjever.
Nedavno miniranje terena, koje je prema informacijama iz kompanije Strabag izvedeno prema svim procedurama, oštetilo je cestu koja vodi prema mjestima u Babinskom slivu, u kojem se nalazi 10.000 stanovnika. U izjavi za Klix.ba iz Strabaga su istakli kako je prilikom miniranja terena saobraćaj bio obustavljen te da su sve sigurnosne procedure ispoštovane.
Strabag: Ne postoji opasnost od daljeg obrušavanja
"Prije aktiviranja minskoga polja, na sigurnim udaljenostima od mjesta miniranja na lokalnim putevima Crkvice – Babino i Crkvice – Smetovi, postavljene su straže, fizičko osiguranje koje je zaustavilo saobraćaj. Nakon miniranja došlo je do obrušavanja stijenskog materijala na lokalni put Crkvice – Babino. Dio materijala je vrlo brzo očišćen s lokalnog puta pa je, nakon što je utvrđeno da ne postoji opasnost od daljeg obrušavanja i uz policijsko odobrenje, jedna traka puštena u promet", istakli su iz Strabaga te dodali:
"Prije puštanja saobraćaja, lokalno stanovništvo je i pored upozorenja datog od fizičkog osiguranja počelo da se kreće očišćenom stazom koja se nalazi uz rub rijeke, na dijelu na kojem nije prijetila opasnost od obrušavanja stijenskog materijala. Trenutno su u toku radovi na stabilizaciji terena".
Zijad Šut: Koridor 5C nam svima treba, ali i cesta koju koristi 10.000 ljudi
Iz Mjesne zajednice Donje Babino godinama upozoravaju da će u potpunosti blokirati dionicu puta Crkvice - Babino dok im ne izvrše rekonstrukciju puta. Međutim, s obzirom na to da put nije kategorisan, niko ne želi izdvojiti sredstva za njegovu sanaciju. U izjavi za Klix.ba, član Vijeća MZ Donje Babino Zijad Šut je izjavio kako je godinama upozoravao na put koji je danas "ničija zemlja".
"Ja sam bio u komisiji za prekategorizaciju tog puta u regionalni, ali to je stalo. Sada put nije ni općinski, ni kantonalni, a ni federalni i taj dio u Kamenolomu je vakuum gdje općina ništa ne ulaže, a izvođači se bave svojim projektima. Sada više liči na oranicu, ngo na put", kazao je Šut.
Dodao je kako je taj dan bio na mjestu gdje je izvršeno miniranje terena te da je sve bilo urađeno korektno, ali da je nakon miniranja sve ostavljeno.
"U ovom slivu živi 10.000 mještana koji su i radnici, školarci i bolesni ljudi, a oni, iako je u blizini baza za razbijanje kamena, ne žele izvršiti nasip pa barem da se ne prelazi preko udubljenja", dodaje Šut.
Ističe kako će u narednom periodu morati blokirati pomenutu dionicu.
"Kasumović je dao podršku, ali mi na terenu ne vidimo da se išta radi. Sliv Babine rijeke već 50 godina je žrtva vodozahvata, sječe šume, kamenoloma, a sada i izgradnje Koridora 5C. Koridor nam svima treba i to nije sporno, ali ne može se uništavati druga cesta i na kraju ne sanirati", zaključio je Šut.
Miniranje kasnilo zbog neposlušnosti mještana u nelegalnim objektima
Iz kompanije Strabag, koja izvodi radove na izgradnji stupnog mjesta S2 za vijadukt, su dodali da miniranje nije izvršeno u predviđenom terminu.
"Dužni smo naglasiti da miniranje nije obavljeno u predviđenom terminu i uvjetima zbog problema s lokalnim stanovništvom koje je nastanjeno u nelegalnim objektima u zoni eksproprijacije", zaključili su iz Strabaga.
Za sada nije poznato kada će biti sanirana dionica puta, ali mještani sliva Babine rijeke, koji svakodnevno prolaze automobilima ili autobusima navedenom dionicom, gube strpljenje čekajući ispunjenje obećanja političara.