Crna hronika
16

Dok se u regionu sankcionišu za pogibije na cestama, u BiH se poštuju ljudska prava vozača

Piše: E. F.
Foto: Arhiv/Klix.ba
Foto: Arhiv/Klix.ba
Dok se u regionu zbog stravičnih saobraćajnih nesreća koji odnose živote zaoštravaju saobraćajni propisi, naročito kada je riječ o mladima i njihovom divljanju po cestama, u BiH se ti propisi ukidaju.

Naime, tri mlade osobe utopile su se prije petnaestak dana u nesreći koja se dogodila na Adi Huji u Beogradu, kada je automobil marke BMW sa šestero putnika sletio u Dunav.

Automobilom je upravljao devetnaestogodišnjak, a jedan od nastradalih nalazio se u gepeku, gdje se i udavio.

Nakon ove stravične nesreće koja je uznemirila javnost, nastoji se osigurati sigurnost na cestama u Srbiji pooštravanjem zakonskih propisa i to tako što bi se uvela potpuna zabrana upravljanja automobilima vozačima mlađim od 21 godine u noćnim terminima, odnosno od 23:00 do 07:00 sati.

U našoj zemlji je takav propis postojao, ali je izmjenama Zakona o sigurnosti u saobraćaju ukinut 2010. godine. Ovim Zakonom je bilo predviđeno da osobe mlađe od 23 godine ne mogu upravljati vozilom od 23:00 do 05:00 sati, osim u pratnji osobe starije od 25 godina.

Kako se čini, ovakva primjena Zakona se manifestovala i na ceste u našoj zemlji.

Naime, zbog vožnje u pijanom stanju, osamnaestogodišnji Mirsad Subašić usmrtio je sarajevskog nastavnika Zlatana Handžića 2012. godine i to dok je stajao na sarajevskoj raskrsnici Skenderija. Tada su povrijeđene dvije osobe.

Nadalje, javnost u našoj zemlji je uznemirila i tragična pogibija Have Dovadžije, koja je preminula na mjestu nesreće, nakon što ju je u sarajevskom naselju Nedžarići udario Samir Rastoder.

Smrt na cesti posijao je i Nermin Maslo, poznat policiji po velikom broju prekršajnih prijava i zabrani upravljanja automobilom, i to udarivši dvije žene dok su prelazile pješački prelaz u sarajevskom naselju Socijalno. Jedna od njih je podlegla povredama.

"Ovi propisi su ukinuti zbog primjedbi da oni zapravo ugrožavaju ljudska prava, odnosno osnovno ljudsko pravo na rad. Međutim, mi se nadamo da će novim izmjenama ova odredba Zakona ponovo stupiti na snagu“, kazao je za Klix.ba Elvedin Muratspahić, pomoćnik komandira Jedinice za saobraćaj MUP-a KS.

Za sada, kako nam je kazao, jedina mjera opreza prema mlađim i neiskusnim vozačima ostala je ta da oni moraju dvije godine nakon položenog vozačkog ispita imati P oznaku, mlađi od 21 godinu, ili oni sa manje od tri godine vozačkog iskustva ne smiju imati alkohola u krvi. Također, oni ne smiju upravljati brzinom koja je na cestama maksimalna za sve ostale vozače.

Tako na magistralnim cestama mogu voziti najviše 70 km/h, cestama koje su predviđene za saobraćanje isključivo motornih vozila mogu voziti 90 umjesto 100 km/h, dok autoputem mogu voziti najviše 120 km/h.