Fotografija Mladena Pikulića ušla u izbor za najbolji portret u Holandiji
Proglašenje pobjednika Zilveren Camera takmičenja će se održati u nedjelju u Hagu, kad će Pikulić znati koju je nagradu osvojio.
Na fotografiji se nalazi poznati holandski kuhar i medijska ličnost Herman den Blijker snimljen iz neobičnog ugla, ptičije perspektive, tako da je Pikulić uspio kombinovati njegovu gojaznost, ćelavu glavu i kubansku cigaru. Ova tri elementa, pojašnjava fotograf, čine veoma neobičan pristup portretu, tako da gledalac u prvi mah uopšte ne primjećuje da se radi o čovjeku.
"Fotografiju sam snimio u Rotterdamu i ona na veoma simboličan i karakterističan način oslikava pomenutog gospodina. Iako je on do sada fotografisan na stotine raznih načina, ipak još nikom nije uspjelo da ga predstavi ovako", govori Pikulić za Klix.ba.
Njegove fotografije iz fotoknjige "Beleving Belicht" su poznate holandske dnevne novine AD opisale "fotografijama iz duše", a Pikulić kaže kako je upravo taj dio emocija ugrađen u fotografiju važan element koji odličnu fotografiju razlikuje od prosječne.
Navodi kako je njegova najveća inspiracija upravo sama fotografija i nakon svih ovih godina svakodnevnog fotografisanja se još uvijek uzbudi i srce mu jače zakuca kada zna da je napravio dobru fotku.
"Prosto me obuzme neko nesvjesno uzbuđenje kao kada čovjek nešto prvi put uradi u životu. Meni svako novo snimanje predstavlja novi izazov kao da mi je to tek prvo snimanje u životu i kao da trebam razriješiti neki Gordijev čvor. Tako je bilo dok sam prvi put fotografisao sa svojih 17, a tako je i danas sa mojih 50 plus godina", govori Pikulić za Klix.ba.
Govoreći o tehnici i sopstvenom načinu na koji doživljava ovu vrstu umjetnosti, Pikulić pojašnjava kako je fotografija ponekad splet neočekivanih okolnosti, a u većini slučajeva spoj estetike i zanata.
"Da bi fotograf dobio kvalitetnu fotografiju, on stalno mora rješavati probleme koji mu se nalaze na putu do ostvarenja njegove ideje. Nekad je to frakcija sekunde, a nekad milimetar pokreta kamera ulijevo, udesno, gore ili dolje. Tu je fotograf da između datih milion kombinacija napravi onu fotografu koju on baš želi i da otkloni sve te prepreke i probleme koji mu stoje pred objektivom", objašnjava Pikulić.