Beograd ukida trolejbuski prijevoz koji postoji 80 godina dok ga mnogi drugi evropski gradovi razvijaju
Naveo je zašto sada smatra da oni nisu potrebni gradu s milionskim stanovništvom, odnosno zašto smatra da su potrebni električni autobusi umjesto trolejbusa.
"Ono što ćemo na ovoj skupštini dati jeste mogućnost da grad pređe s trolejbusa na električna vozila. Mislim da su trolejbuska infrastruktura i mreža nešto što koči razvoj grada, da nam ne omogućava da mijenjamo linije u skladu s razvojem grada", konstatirao je i dodao da su trolejbusi i estetsko pitanje.
Gradska skupština je i donijela odluku o ukidanju trolejbuskog prijevoza, a kao jedan od razloga za ovakvu odluku su naveli da ovaj prijevoz ima malu učinkovitost.
Sindikat Gradskog saobraćajnog preduzeća (GSP) Beograd je protiv ove odluke. Naime, oni smatraju da je opravdano nastaviti razvijati trolejbuski prijevoz. Napomenuli su da savremeni trolejbusi imaju mogućnost i vožnje bez kontaktne mreže kada je to potrebno.
Predsjednik Sindikata Centar u GSP Beograd i saobraćajni inženjer Ivan Branković tvrdi da su trolejbusi učinkovitiji od električnih autobusa, a istakao je jedan od razloga zašto tako misli.
"Trolejbus može bez problema da radi 15 godina. S druge strane, kapacitet električnih autobusa je mnogo manji i oni u prosjeku mogu da prime 15 do 20 posto manje putnika nego trolejbusi. To se vidi i na već postojećim linijama elektrobuseva Eko 1 i Eko 2. Takvi autobusi zbog baterije i ostalih komponenti imaju takve šasije da mogu primiti manje putnika", obrazložio je Branković u izjavi za list "Vreme".
U međuvremenu, nekoliko evropskih gradova razvijaju trolejbuski prijevoz, među kojima su Sarajevo, Salzburg, Milano, i dr.