Taksisti bijesni
57

Dubrovnik se bori s gužvama u saobraćaju tako što smanjuje broj taksista, zabranit će ih na hiljade

A. L.
Foto: EPA-EFE
Foto: EPA-EFE
Grad Dubrovnik krenuo je u obračun s taksistima za koje smatraju da ih je previše na ulicama i da stvaraju saobraćajne gužve. Kako su saopćili, broj namjeravaju smanjiti s nekoliko hiljada na 700.

Taksisti su poručili da nisu oni jedini koji stvaraju gužve i da je ovo čista diskriminacija.

Dubrovnik je prvi grad u Hrvatskoj koji uvodi zonu posebnog saobraćajnog režima. Cilj je smanjiti gužve oko historijske jezgre, ali i uvesti red. Testna faza kreće 1. septembra, a puna primjena 1. marta. Do samih zidina smjet će samo oni s dozvolom, prenosi Dnevnik.hr.

"Trenutno imamo 9000 taksi vozila, a cilj je da ih od 1. marta bude 700", rekao je Mato Franković, gradonačelnik Dubrovnika.

Taksistima ova odluka nije najbolje sjela. Tvrde da nisu jedini krivci za svakodnevne gužve.

"Odluka kao takva može doprinijeti smanjenju saobraćajnih gužvi. Kao što vidite po cestama, svako drugo vozilo je taksi vozilo, međutim nisu samo taksi vozila ta koja stvaraju gužvu na području grada”, rekao je Božo Miletić, autotaksi prijevoznik.

"Nema 9000 sigurno, nema ni 3000, ali dobro, 'ajde. Dođite lijepo subotom i nedjeljom pa da vidite. Kad je nama najjači posao, gužvi nema! Gužve stvaraju rent-a-carovi daruvarskih tablica – koje mi popularno zovemo Daruvarci. On ide oko grada, tamo mu piše resident only, parkinga mu nema, ali on izbaci telefon, pa malo selfie, slika malo Minčetu i tako”, ispričao je vozač Ubera Nikša Vezilić.

A ko će biti među 700 izabranih taksista koji će moći neometano saobraćati oko historijske jezgre, znat će se za nekoliko mjeseci. Konkurs će biti raspisan do kraja godine, a oni koji zadovolje uslove, dobit će takozvanu smeđu iskaznicu koja će biti vezana uz jedno vozilo, jednu registarsku oznaku i neće biti prenosiva.

Iako se taksisti ne bune na samu najavu smanjenja broja vozila, sporan im je način na koji se bira ko će dozvolu dobiti.

"Ovi Žuti, Plavi – ok, oni su udruga, oni će moći i ostat će 100 za nas koji smo sami i sad je svakome od nas briga – hoću li ja biti taj u tih 100. Diskriminirajuće? Vjerovatno jest”, kaže Vezilić.

Taksisti smatraju da je problem sa saobraćajem u Dubrovniku slojevit i pozivaju resornog ministra na dijalog.

“Javno pozivam ministra Butkovića da ponovno sjednemo za stol i da se napravi radna skupina koja će raditi ako treba i godinu dana samo da se zakon popravi i ono sve što u njemu ne valja da bude bolje”, rekao je Miletić.

Novi sistem vožnje oko grada zasad se ne bi trebao ticati građana, oni nastavljaju normalno saobraćati oko historijske jezgre. Do određenih će promjena doći, no tek za nekoliko mjeseci, a gradonačelnik tvrdi da će svi o tome biti pravovremeno obaviješteni.