Šundov je u izvještaju, koji je dostavio predsjedniku Hrvatske i vrhovnom komandantu oružanih snaga Kolindi Grabar-Kitarović, naveo da je od jula 2015. godine, kada je 12 aviona remontovanih u Ukrajini predato Ratnom vazduhoplovstvu, na njima zabilježeno 300 kvarova.
Najčešće je otkazivao sistem hidraulike, navigaciona i komunikaciona oprema, a zabilježeni su i slučajevi curenja goriva i hidro-ulja. Osim toga, u dva navrata ugasio se motor tokom leta, što se u bivšoj JNA nije dogodilo u 40 godina, prenose hrvatski mediji.
Uz dramatično tehničko stanje borbenih aviona, Vojna policija i dalje intenzivno istražuje na koji način je urađen remont aviona u Ukrajini. Istraga o kupovini pet i remontu 12 aviona "Mig 21" otvorena je prošle godine zbog stalnih kvarova na tek remontovanim avionima.
Dokumentacija je predata Državnom tužilaštvu i Kancelariji za suzbijanje korupcije i organizovanog kriminala koji zajednički treba da utvrde kakve je avione Hrvatska kupila i remontovala za oko 18 miliona eura.