Hrvatska u Komarni počela s postavljanjem stalnog pilona na Pelješkom mostu
Postavljanje je trebalo početi jučer, ali je odgođeno zbog jakog juga. Valovi i vjetar otežavali su pozicioniranje i precizno postavljanje pilona dugog 126 metara, prenosi HRT.
Brod iz Kine dovezao je 24 pilona koji će biti dio Pelješkog mosta. Piloni su dužine od 126 do 128 metara i oni su najduži koji će se ugraditi kao temelji za dva centralna stuba budućeg mosta. Ukupno će biti postavljeno 148 pilona.
"Razlika između njih i testnih pilona u tome što su ovi stalni piloni u jednom dijelu antikorozivno zaštićeni, to je dio koji će biti u moru neposredno dok onaj dio koji ulazi u mulj nije potrebno zaštićivati, i u njima su ugrađene vodilice za postavljanje katodne zaštite i zaštite od munje, objašnjava Jeroslav Šegedin, predstavnik Hrvatskih cesta na gradilištu Pelješkog mosta.
Nakon toga slijedi izvlačenje mulja čija je naslaga na sredini Neretvanskog kanala oko 70 metara te ubacivanje armiranog betona u cijevi pilona.
Najveći infrastrukturni projekt u regionu, čije spominjanje odmah podigne tenzije i zavadi dvije države, BiH i Hrvatsku, trebao bi biti gotov za 36 mjeseci. Kineski graditelji ovih dana počeli su radove, a ekipa portala Klix.ba nedavno je posjetila ovo gradilište.