Angažovano 680 radnika
109

Kinezi danonoćno grade Pelješki most, do sredine augusta bi trebale biti spojene hrvatske obale

B. R.
Pelješki most (Foto: Grgo Jelavić/PIXSELL)
Pelješki most (Foto: Grgo Jelavić/PIXSELL)
U preduzeću Hrvatske ceste očekuju da će Pelješkim mostom obale spojiti do 15. augusta, a možda i ranije, jer kineski radnici danonoćno rade.

Bez obzira na iznimno visoke temperature zraka, 680 radnika kompanije China Road and Bridge Corporation neumorno grade. Kako piše Jutarnji list, radovi se vrše planiranom dinamikom - zavaruju se čelični segmenti između stupova i učvršćuju kose zatege. Spojeno je više od 70 posto rasponske konstrukcije mosta.

U Hrvatskim cestama očekuju da će se Komarna i Brijesta spojiti do blagdana Velika Gospa, 15. augusta, a možda i ranije, jer se bez prestanka radi.

"Nakon što se fizički spoje dvije obale, slijede radovi na opremanju samog mosta kolničkim konstrukcijama i ogradama te se postavlja rasvjeta", izjavio je inžinjer Hrvatskih cesta Jere Šegedin.

Postavlja se i ograda protiv vjetra, koja bi trebala biti visoka 3,2 metra, tako da vjetar ne bi trebao stvarati neprilike vozačima. Treba napomenuti da most nije projektovan za kretanje pješaka.

"Svaka ograda je veća od kamiona pa vjetar ne bi trebao utjecati na odvijanje saobraćaja", ukazao je Šegedin.

Most je dug 2,4 kilometra, širok je 22,5 metara, a visok 55 metara. Imat će četiri saobraćajne trake, a pretpostavlja se da će u upotrebi biti u martu sljedeće godine.

Podsjećamo, gradnja je počela 2007., da bi onda zbog globalne recesije bila prekinuta 2012. Nastavljena je 2018. nakon što je za izvođača radova izabrana kompanija China Road and Bridge Corporation. Projekt košta 420 miliona eura, od čega je Evropska unija osigurala 357 miliona eura bespovratnih sredstava.

U Bosni i Hercegovini pojedini smatraju da je gradnjom mosta Hrvatska narušila pravo Bosne i Hercegovine na otvoreno more. Neki od političara su najavljivali da će pravno zaustaviti gradnju, ali se to nije desilo.