Milionski projekt
2

Most Moračica je najupečatljiviji u Crnoj Gori, radove izvodi i firma iz BiH

A. B.
Most Moračica, Foto: "ERGAS" d.o.o.
Most Moračica, Foto: "ERGAS" d.o.o.
Most Moračica u susjednoj Crnoj Gori bit će najupečatljviji dio budućeg autoputa Bar - Boljare, a oni koji su radili na njegovom projektovanju i izgradnji u razgovoru za Klix.ba su istakli da će biti najviši na balkanskim putevima.

Cijeli projekt je izradila kineska kompanija "China Road and Bridge Corporation", koja je i izvodila većinu radova. Jedina firma iz BiH koja radi na jednom od najzahtjevnijih zadataka - na odvodnjavanju je "ERGAS" d.o.o. iz Sarajeva.

Kako nam je kazao Arnel Dautović iz firme "ERGAS" d.o.o., izgradnja dionice Smokovac - Uvač - Mateševo, duge 41 kilometar, je pri kraju, a ona će povezivati Podgoricu i mjesto Kolašin.

"Očekuje se da ova dionica bude završena u septembru ove godine i osim nje ostale su još tri od Podgorice do Luke Bar i od Mateševa do spoja s autoputem u Srbiji, međutim, one se još neće graditi jer je ova dionica na kojoj se trenutno radi najskuplja u ovom projektu", dodao je Dautović.

Most Moračica je jedan od 20 mostova koji će se nalaziti na dionici od Smokovca do Mateševa. Kako je kazao Dautović, najviši je, najzahtjevniji za gradnju i najskuplji.

Vrijednost cijele dionice je nešto više od 809 miliona eura, a izgradnja mosta Moračice je koštala 74,5 miliona eura.

"Za izgradnju 20 mostova utrošeno je 205,3 miliona eura, dok je za 16 tunela izdvojena suma od 387,6 miliona eura. Nakon Moračic najskuplji most je Jabuka, u koji je uloženo 29,3 miliona eura. Za finansiranje ovog projekta Crna Gora se zadužila kod kineske Exim banke 688,16 miliona eura ili 85 posto, dok je ostatak od 121,44 miliona eura osiguran iz državnog budžeta", naveo je Dautović.

Most Moračica povezuje sjever s jugom i nalazi se u dubokom kanjonu rijeke Morače u kojem, kako je naveo naš sagovornik, tokom cijele godine puše jak vjetar, zbog čega je bilo zahtjevno izvoditi bilo kakve radove.

"Most Moračica je najvažniji objekt na cijelom autoputu i ostali su još završni radovi. Trenutno se radi hidroizolacija, postavlja se zaštitna ograda. Preko njega se već može prelaziti i ostalo je još da se asfaltira njegova lijeva strana. Most ima pet stubova i dva oporca. Dug je 960, a širok 23,40 metara, dok će njegova visina iznad terena biti veća od 175 metara", pojasnio je na kraju Dautović.