Izrazio zabrinutost
34

Muftija Dudić pisao Vučiću: Hitno riješiti probleme Islamske zajednice u Srbiji

Klix.ba
Foto: mesihat.org
Foto: mesihat.org
Predsjednik Mešihata Islamske zajednice u Srbiji muftija Mevlud ef. Dudić nezadovoljan statusom uputio je otvoreno pismo predsjedniku Srbije Aleksandru Vučiću zatrašivši rješavanje problema o kojima je već obavještavao predsjednika te države.

"Osjećam potrebu i obavezu da Vam na početku svog drugog mandata uputim javno pismo, nakon nekoliko dopisa koje sam Vam u svojstvu predsjednika Mešihata Islamske zajednice u Srbiji slao od mog izbora na mjesto prvog i najodgovornijeg čovjeka u Islamskoj zajednici i Vašeg izbora za predsjednika Vlade Republike Srbije 2014. godine", napisao je predsjednik Mešihata IZ u Srbiji.

Ef. Dudić navodi da je već ranije obavještavao Vučića o problemima s kojima se suočava Islamska zajednica, a koje je on kao predsjednik Vlade naslijedio.

"Tražili smo od Vas da se ta pitanja počnu rješavati, imali smo volje i strpljenja čekati, stavljajući se na raspolaganje da pomognemo koliko je to moguće. Međutim, sada, pet godina od kako obnašate najodgovornije pozicije vlasti u državi, želim Vas obavijestiti da se naše stanje nije puno promijenilo, da rješavanje problema nije išlo željenim intenzitetom i da se ne mirimo sa ovakvim stanjem i Vašim odnosom prema nama", naveo je muftija ef. Dudić.

On u pismu navodi da ukoliko se analizira stanje pripadnika islama i islamskih zajednica na prostoru republika bivše Jugoslavije, lako se može zaključiti da je daleko najlošija situacija u Srbiji, što je, smatra ef. Dudić - neprihvatljivo.

"Zato od Vas tražimo da krajnje ozbiljno shvatite ovo obavještenje te u dogovoru sa čelnicima Islamske zajednice hitno pokrenete rješavanje nagomilanih problema. Vlast koju predvodite od 2014. godine napravila je prve korake relaksacije odnosa sa Islamskom zajednicom, ali se nažalost na tome stalo, dok su veoma ozbiljni problemi zanemarivani, a u posljednje vrijeme su se pojavili novi. Paralelizam u Islamskoj zajednici koji je 2007. godine legalizovan suprotno zakonu, nakon toga direktno je podržavan i održavan od strane vlasti. Vraćanje oduzete vakufske imovine Islamskoj zajednice teče više nego sporo i dok je drugima vraćen veći dio oduzete imovine, Islamskoj zajednici je vraćen samo jedan objekat."

Efendija Dudić je naveo da muslimani u Srbiji ne mogu prihvatiti tolerisanje kriminalnog ponašanja rukovodstava lokalnih uprava Novog Pazara, Tutina i Sjenice kroz brojne budžetske i druge zloupotrebe u neprijateljstvu prema Islamskoj zajednici pod izgovorom: "Neka ih, to su njihovi."

Dalje, između ostalog, navodi ef. Dudić da je "općepoznata sprega politike, policije, tužilaštva i pravosuđa sa kriminalom na prostoru Sandžaka ovih dana je prevršila svaku mjeru."

"Žrtve zloupotrebe ovih poluga vlasti bile su dvije čestite muslimanke u Prijepolju, od kojih je jedna supruga imama i predsjednika Medžlisa Islamske zajednice, koje su prilikom hapšenja i saslušanja maltretirane, a jedna od njih je od strane tužioca iz Kraljeva verbalno na najvulgarniji način zlostavljana. Isti tužilac im je nakon hapšenja ponudio: "Odustanite od bosanskog jezika i bićete puštene iz pritvora." Van svake sumnje, radi se o aktu zastrašivanja Bošnjaka Prijepolja, a posebno pripadnica ženskog pola koje su se odvažile uključiti u društveno-politički život."

Predsjednik Mešihata IZ u Srbiji smatra da je taj događaj u drastičnoj suprotnosti sa Vučićevom nedavnom izjavom da Bošnjaci u Beogradu imaju prijatelja.

"Zbog općeg stanja i pomenutog događaja tenzije u Sandžaku iz sata u sat rastu. Jučer su vjernici i imami Prijepolja protesujući privremeno prekinuli saobraćaj na državnom putu Bistrica-Prijepolje sa najavom radikalizacije i eskalacije protesta. U cilju smirivanja situacije očekujemo hitan sastanak rukovodstva Islamske zajednice sa Vama lično kako bi preduprijedili razvoj situacije u smjeru koji može izazvati nesagledive posljedice", napisao je ef. Dudić.

Za kraj upućuje molbu Aleksandru Vučiću da sve navedeno razumije kao zabrinutost nad postojećim stanjem, temeljenu na tradicionalnoj opredijeljenosti Islamske zajednice miru, stabilnosti i konstruktivnom odnosu u rješavanju problema.