Najtraženija "divlja mačka" u Evropi na sajmu u Zagrebu: Pogledajte kako izgleda tenk Leopard 2A8

Vatrenu moć osigurava glatkocijevni top L55 A1 u kalibru od 120 milimetara sa deklarisanim dometom i do četiri kilometra pri čemu se uz upotrebu specijalizirane municije domet može i povećavati i do pet kilometara.
Borbene mogućnosti Leopardovog topa su impresivne protiv svih ciljeva koji mu se nađu na putu pa je tako sposoban uništiti tenk treće generacije na udaljenosti od dva kilometra, dok se protiv "mekšeg oklopa" i pješadije može uspješno boriti na dometima i do 5 kilometara.
Poseban akcenat pri projektovanju ovog tenka stavljen je na uvezanosti odnosno razvoju komandno-komunikacijskog sistema koji tenk stabilnije uvezuje u informacijski sistem unutar bojišta. Pojednostavljeno, značajno je poboljšana komunikacija, ali i situacijska svijest koju posada ima o stanju oko sebe.
Sistem Trophy i zaštita
U domenu zaštite tenka iskorištena su najsavremenija rješenja nastala na osnovu iskustava rata u Ukrajini pri čemu je poseban akcenat na sistemu APS TROPHY uz mogućnosti suprotstavljanja različitim tipovima prijetnji. Primarni neprijatelj ovog tenka prema obrazcu savremenog rata kojem svjedočimo u Ukrajini, bit će protuoklopne rakete i jednokratni (kamikaza) dronovi.
Pojednostavljeno, sistem TROPHY koji je raspoređen na četiri strane kupole ima zadatak da dezintegriše prijetnju koja leti ili je bačena na tijelo tenka neovisno o brzinama i visinama. Ova sposobnost čini tenk otpornim na dosadašnja simetrična ali i neka asimetrična oružja koja se trenutno koriste.

Pored sistema Trophy tenk ima oklop kao osnovnu zaštitu, a koji je kao i uvijek najvrijednija stavka u razmatranju tenkova. Kod Leoparda 2A8 on se sastoji iz kompozitne strukture sačinjene od čelika, volframa, kompozitnog punjenja te i keramike.Omjeri su najstroža tajna pri čemu uvelike određuju i samu težinu tenka.
Pogon i cijena
Pogon grdosije od 65 tona osiguran je dvanaestcilindarskim motorom snage 1.500 konjskih snaga što mu omogućava da savlada uspon od 60 posto po horizontu te 30 posto bočnog zakošenja terena. Također, Leopard je sposoban i "zaroniti" odnosno uz pomoć dodatnog šnorkela voziti po vodi dubine i do četiri metra.
Postojeći motor osigurava brzinu na čvrstom terenu i do 60 kilometara na sat pri čemu Leopard u vožnji unazad ostvaruje maksimalnu brzinu od 28 kilometara. Leopard je testiran u pustinjama Saudijske Arabije, Katara i Omana, ali i zimskim uslovima u Norveškoj što ga čini platformom koja omogućava rad i korištenje u svim uslovima.
Nabavke i cijena
Promjena sigurnosnih prilika u Evropi motivirala je mnoge države da razmisle o nabavci novog tenkovskog oružja pri čemu je Leopard 2A8 daleko najpoželjnija opcija. Međutim, njegova cijena ga čini nešto manje poželjnim zbog cijene koja u zavisnosti od konfiguracije i paketa opreme ide od 25 do 30 miliona eura. Ova cijena čini Leoparda najskupljim tenkom današnjice pri čemu iz kompanije uvjeravaju da se cijena uklapa u ponuđene sposobnosti.

S druge strane Hrvatska je prodajom jugoslovenskih tenkova M-84 Njemačkoj, osigurala dio sredstava za nabavku 50 Leoparda iako je cjelokupni proces nabavke prošao prilično burnu raspravu među zvaničnicima o tome da li je potrebno odabrati toliko skupu, ali i toliko sposobnu platformu.
Trenutno ovaj tenk su naručile Njemačka, Italija, Norveška, Češka, Hrvatska i Nizozemska. Zbog zajedničkog programa nabavke očekuje da bi cijena tenka mogla biti niža, a čime bi se riješio problem dosadašnjih nabavki koje su bile malih serija uslijed čega je djelimično rasla i cijena.
Iz kompanije KNDS uvjeravaju da su već povećane sposobnosti serijske proizvodnje uz napomenu da se uvelike radi i na novom tenku iz porodice Leopard, a koji bi trebao nositi oznaku devet.