Ključni tunel
27

Stranka iz Istre pitala Vladu Hrvatske: Zašto se subvencioniraju letovi za Mostar, a ne ukida cestarina kroz Učku

Piše: F. H.
Aerodrom Mostar
Aerodrom Mostar
Saborski zastupnik i predsjednik IDS-a Dalibor Paus uputio je zastupničko pitanje ministru mora, prometa i infrastrukture Hrvatske Olegu Butkoviću o tome da Vlada Hrvatske subvencionira aviokarte do Mostara, dok istovremeno odbija ukinuti cestarinu kroz Učku.

"Vlada time diskriminira Istrijane i Primorce. Dali smo vam dovoljno vremena da ozbiljno i dobronamjerno shvatite poruku više od 7.600 Istrijana i Primoraca, koji su jasno rekli da tunel Učka treba biti besplatan. Unatoč tome, ignorirali ste građane, njihove predstavnike u Saboru i osnovne demokratije", poručio je Paus.

IDS traži odgovore na pitanja zašto tunel Učka, jedina adekvatna prometna veza između Istre i ostatka Hrvatske, ima cestarinu od čak 90 centi po kilometru, dok je cestarina kroz Sveti Rok i Malu Kapelu tek sedam centi po kilometru.

Uz to, brojni infrastrukturni objekti, poput Krčkog i Pelješkog mosta, potpuno su besplatni, a neki dijelovi autocesta, poput dionica A3 i A7, također se ne naplaćuju.

"Zašto su samo Istrijani i Primorci diskriminirani unutar vlastite države? Zar je to cijena koju moraju plaćati samo zato što žive tu gdje žive", upitao je Paus i podsjetio da je HDZ-ova organizacija u Primorsko-goranskoj županiji 2018. godine, tada pod vodstvom Butkovića, javno podržala ukidanje cestarine kroz Učku.

IDS nastavlja inzistirati na ukidanju naplate cestarine kroz Učku, kao što je to slučaj s drugim ključnim prometnim objektima u Hrvatskoj. Ako su ista pravila za sve, onda tunel Učka mora biti besplatan, a građani Istre i Primorja moraju biti prioritetniji od prometnog povezivanja s BiH, poručio je Paus, prenosi Index.hr.

Ugovor o subvencioniranju aviolinije Croatia Airlinesa između Mostara i Zagreba, kojim je Vlada Hrvatske izdvojila 900 hiljada eura za povezanost Mostara s glavnim gradom Hrvatske u sljedećoj godini, potpisan je u petak u Mostaru.