U Hrvatskoj objavljen izgled ratnog broda nove generacije kojeg planiraju graditi
Projektanti okupljeni u kompaniji Marine and Energy Solutions DIV, čiji je suvlasnik grupacija DIV samoborskog poduzetnika Tomislava Debeljaka, koji je i vlasnik splitskog škvera, dovršili su prošireni idejni projekt hrvatske korvete, koju nude Hrvatskoj ratnoj mornarici, piše Večernji list.
U DIV-u, naime, planski šire nišu vojne gradnje, nakon što su uspjeli obnoviti tradiciju vojnih gradnji u dijelu škvera koji se zove BSO, sagradili prvi obalni ophodni brod (OOB 31 Omiš), koji je sada najmlađi i najbolji brod HRM-a. U toku je i istodobna gradnja serije od četiri gotovo jednaka OOB-a, koji će Jadranom zaploviti u roku od samo tri godine. Projekt korvete, čije su detalje u DIV-u, naravno, zbog konkurencije držali u velikoj tajnosti.
Prošle godine u svom nastupnom intervjuu novi načelnik Glavnog stožera Oružanih snaga RH admiral Robert Hranj je potvrdio da će u novom dugoročnom planu razvoja oružanih snaga biti uvrštena i gradnja korvete, koja bi trebala zaploviti Jadranom i drugim morima između 2025. i 2030. Nakon toga u sjedište MORH-a počele su stizati vojne delegacije i predstavnici brodogradilišta iz Francuske, Italije, Njemačke i Nizozemske, koja grade takve veće ratne brodove
Nakon toliko godina HRM se usudio zatražiti gradnju korvete, oko čega se postiže i politički konsenzus. HRM-u je, s obzirom na članstvo Hrvatske u EU i NATO-u, najpotrebniji površinski ratni brod kao višenamjenski brod klase korveta, koji ima sposobnosti patroliranja te protupodmorničke, protuzrakoplovne/proturaketne namjene.
Zamišljen je kao štabni brod HRM-a, a za svaku državu je gradnja takvog broda pozitivna priča stoga što se može graditi kod kuće. I u Brodosplitu i DIV-u ističu kako smatraju da njihov projekt ima prednost upravo zato što bi aktivirao hrvatsku industriju. Ilustriraju to primjerom da je u gradnji manje zahtjevnog OOB-a uključeno čak 38 hrvatskih kompanija.
U idejnom projektu Brodosplita i DIV-a prikazana je korveta u punoj operativnoj funkciji i cijena takvog broda na tržištu EU kreće se između 400 i 500 miliona eura, dok bi u slučaju domaće izgradnje, kao što je bio slučaj i s gradnjom OOB-a, ta cijena za HRM bila znatno povoljnija.
Projektovana korveta duga je 90,7 metara, širine je 13,2 metra, predviđeno je modularno opremanje s protubrodskim, protuzračnim i protupodmorničkim naoružanjem i senzorima. Brod će biti opremljen jednom presretačkom brzom brodicom, dužine do 13 metara, za spašavanje i intervencijske akcije, koja će se nalaziti u prostoru krme. Brod posjeduje i dvije dizalice za utovar te je predviđeno smještanje jednog mornaričkog helikoptera, tipa NH-90 ili Sea Hawk, za koji je predviđen i hangar na palubi.
Puna istisnina broda je 2.100 tona, što je gotovo deset puta više nego OOB, trup broda građen je od čelika, a nadgrađe od aluminijske legure. Korveta je namijenjena zaštiti vanjskih granica RH, ali kako može ploviti na morima snage 5 do 6, jasno je da i zbog velike autonomije plovidbe od 3550 nautičkih milja može sigurno broditi i Sredozemljem, kao i oceanima.