SNSD-ovac uputio prijedloge o prestanku važenja zakona o Sudu i Tužilaštva BiH
To je, kaže, odgovor na potez zamjenika predsjedavajućeg Predstavničkog doma Denisa Zvizdića koji je uputio u hitnu proceduru lex specialis Zakon o Vrhovnom sudu BiH.
"Inicijativa Zvizdića o navodnom vrhovnom sudu BiH zaista je odstupanje od dogovora koji su bili u vezi sa uspostavljanjem apelacionog odjeljenja Suda BiH u Banjoj Luci", rekao je Kojić.
Uputio sam u hitnu proceduru lex specialis Zakon o Vrhovnom sudu BiH, kako bi ispunili jedan od 14 prioriteta 🇪🇺 kojim se traži uspostava pravosudnog tijela koje će osigurati dosljedno tumačenje prava u cijeloj 🇧🇦. Time se postiže veći stepen pravne sigurnosti i vladavine prava.
— Dr Denis Zvizdić (@DrZvizdic) November 2, 2023
"Sud Bosne i Hercegovine osnovan je odlukom visokog predstavnika koji nije imao zakonska niti bilo koja druga ovlaštenja da osniva institucije u Bosni i Hercegovini", navodi se u prijedlogu zakona.
SNSD-ovac kaže da je riječ o Prijedlogu zakona koji ispunjava uslove da ima visok stepen hitnosti i da je formulisan na tako jednostavan način da se može usvojiti u potpunosti i razmatrati u jednom čitanju.
Kojić smatra da je visoki predstavnik protivpravno na osnovu Aneksa 10 i Bonskih ovlaštenja osnovao instituciju na nivou BiH, odnosno Sud Bosne i Hercegovine.
"Niti Aneksom 10 niti takozvanim Bonskim ovlašćenjima nije predviđeno pravo visokog predstavnika da preuzima ulogu zakonodavca i ustavotvorca, te da osniva institucije kako na nivou Bosne i Hercegovine tako i na entitetskom nivo. Članom 5. Aneksa 10 definisano je da visoki predstavnik ima autoritet za konačnu interpretaciju Sporazuma o civilnom sprovođenju mirnog rješenja (Aneks 10), odnosno da on ima ovlaštenje da tumači samo Aneks 10 Dejtonskog sporazuma, a ne čitav Dejtonski sporazum.
Kao i u slučaju Suda BiH, Kojić predlaže i ukidanje Zakona o Tužilaštvu BiH.
"Nametnutom odlukom visokog predstavnika Paddyja Ashdowna Tužilaštvo BiH osnovano je Zakonom o o Tužilaštvu BiH koji je usvojila Parlamentarna skupština BiH i koji je objavljen u Službenom glasniku BiH broj 42/03.
Kojić predlaže ovaj zakon jer smatra da "niti Aneksom 10 niti Bonskim ovlašćenjima nije predviđeno pravo visokog predstavnika da preuzima ulogu zakonodavca i ustavotvorca, te da osniva institucije kako na nivou Bosne i Hercegovine tako i na entitetskom nivo. Članom 5. Aneksa 10 definisano je da visoki predstavnik ima autoritet za konačnu interpretaciju Sporazuma o civilnom sprovođenju mirnog rješenja (Aneks 10), odnosno da on ima ovlaštenje da tumači samo Aneks 10 Dejtonskog sporazuma, a ne čitav Dejtonski sporazum."