Prvi put
1

Bivši agenti Mossada otkrili kako je ubačen eksploziv u pejdžere Hezbolaha

Piše: D. Dž.
Foto: Screenshot (CBS)
Foto: Screenshot (CBS)
Dva agenta Mossada za CBS su objasnili kako je eksploziv ubačen u pejdžere pripadnika Hezbolaha čime je ranjen veliki broj pristalica i boraca ove organizacije.

Nove informacije o filmskoj akciji aktiviranja eksploziva u pejdžerima i voki-tokijima pristalica Hezbolaha, otkrila su dva operativca vodeće izraelske obavještajne službe Mossad. Operativci su predstavljeni sa lažnim imenima "Michael" i "Gabirel" otkrili su ključne detalje ove operacije.

Operativci koji su bili angažirani na ovom zadatku sa zaštićenim identitetom govorili su za američki CBS o detaljima ubacivanja eksploziva u pejdžere i voki-tokije boraca Hezbolaha. Ova operacija koja je izvedena 17. oktobra kada je aktiviran eksploziv, planirana je duži vremenski period uz dugotrajne pripreme.

Napad je izgledao kao poruka koja je stigla na pejdžere velikom broju korisnika ovih uređaja pri čemu je poruka naslovljena kao poruka samog vodstva Hezbolaha.

Operativac Michael govorio je o tome da je ovaj tip operacije izabran jer su pejdžeri svojim dimenzijama odgovarali prsnim džepovima na taktičkim prslucima, čime je obezbijeđen visok stepen smrtonosnih rana kod boraca Hezbolaha.

Što se tiče baterija, one su proizvedene u Izraelu u Mossadovom pogonu, rekao je Michael, a zatim ubačeno više od 16.000 voki-tokija, od kojih nisu svi korišteni 16. septembra. Da bi se ovi uređaji doveli u ruke Hezbolaha, prodavani su preko lažnih kompanija, koje su se potom infiltrirale u grupu. Odabrana cijena bila je dovoljno niska da osigura da Hezbolah bude uvjeren da je ovo dobar posao, ali opet ne preniska da izazove sumnju.

Budući da se očekivalo da se voki-tokiji nose u blindiranim taktičkim prslucima, smatralo se da je manje vjerovatno da će ih ciljani članovi grupe nositi kada budu detonirani.

Dupla opasnost

Prema riječima operativaca Mossada da bi operacija bila efikasnija, u planove napada dodani su pejdžeri, a rad na njima je počeo mnogo kasnije odnosno još 2022. godine. U slučaju pejdžera, koji su smatrani mnogo pouzdanijim oružjem, budući da su ih najčešće nosili ciljani pojedinci, Mossad je otkrio da Hezbolah planira kupiti takve uređaje od kompanije "Gold Apollo" sa sjedištem u Tajvanu.

"Problem s originalnim Gold Apollo pejdžerima bila je veličina, budući da su izgledali previše tanki da bi primili potreban eksploziv", naveli su operativci Mossada.

To je dovelo do toga da je Mossad pokrenuo opsežna testiranja, uključujući detoniranje većih pejdžera na lutkama, kako bi kalibrirao destruktivni efekat. Prema Gabrielu, količina eksploziva je proračunata da bi ranio ciljani borac, ali ne i bilo ko pored njih.

Razmišljalo se o melodijama zvona pejdžera, kako bi se osiguralo da će zvučati dovoljno hitno da privuče odgovor. U međuvremenu, tajmer na punjenju eksploziva je također izračunat za maksimalni efekat odnosno prosječno vrijeme za pozivanje poruke na pejdžeru nakon što se čuje upozorenje je sedam sekundi.

Prema Gabrielu, Dadi Barnea, direktor Mossada, u početku je bio skeptičan da će veći i teži pejdžer biti privlačan Hezbolahu, koji bi vjerovatno preferirao lakši i prenosiviji uređaj. Kako bi odgovarajući pejdžeri bili prodani i ubačeni u Hezbolah, pokrenuta je cijela marketinška kampanja popularizacije ciljanih pejdžera.

U reklami je naglašena činjenica da su pejdžeri bili "robusni, otporni na prašinu i vodu, sa dugim vijekom trajanja baterije". Ove tvrdnje su predstavljene u lažnim YouTube oglasima, potkrijepljenim lažnim online izjavama.

To je, naravno, dovelo do interesa pojedinaca izvan Hezbolaha, kojima Mossad nije prodao uređaje. Dio strategije da ih se drži podalje od drugih kupaca uključivao je ubacivanje previsokih cijena.

Da bi pejdžere doveo u ruke Hezbolaha, Mossad ih je prvo morao isporučiti Gold Apollu, što su oni također radili preko lažnih kompanija, uključujući i jednu u Mađarskoj. Licencno partnerstvo sa Gold Apollo omogućilo je Mossadu da proizvodi pejdžere, dok je tajvanska firma i dalje zadržala kredibilitet.

"Kada kupuju od nas, nemaju pojma da kupuju od Mossada. Radimo kao Truman Show, sve kontrolišemo mi iza scene", rekao je Gabriel za CBS.

Kako bi osigurao da Hezbolah dobije pejdžere, Mossad je unajmio relevantnu prodavačicu Gold Apolla, koja nije znala da radi s izraelskom obavještajnom službom. Prodavačica je ponudila prvu seriju pejdžera Hezbolahu besplatno, dok je sljedeća prodaja omogućila militantima oko 5.000 pejdžera do septembra 2024. godine.

Eksplozija u jednom trenutku

S obzirom da je odlučeno da se ide na dva različita uređaja, jedan od vodećih strahova Mossada bilo je tempiranje eksplozije voki-tokija i pejdžera u istom trenutku.

"Manje je bilo sumnje oko voki-tokija, koji su detonirali narednog dana, a neki su eksplodirali dok su ih nosili na sahranama ubijenih od strane pejdžera", rekao je Gabirel

Prema agentima Mossada, operacija je bila veliki uspjeh, potkopavajući borbene kapacitete Hezbolaha, desetkujući njegovo vodstvo te sistem komande i kontrole.

Što se tiče pitanja šta će Mossad dalje raditi, možemo samo nagađati, ali ono što je jasno jeste da je malo vjerovatno da će eksplodirajući voki-tokiji i pejdžeri biti ponovo pokušani kao taktika.

"Ne možemo ponovo da koristimo pejdžere jer smo to već uradili. Već smo prešli na sljedeću stvar. I morat će da nastave da pokušavaju da pogode šta je sljedeća stvar", rekao je Michael za CBS.