Saobraćajna politika
51

Bolonja ograničila brzinu vožnje na 30 km/h, dio stanovništva nezadovoljan odlukom

B. R.
Ilustracija: Shutterstock
Ilustracija: Shutterstock
Bolonja je drugi grad u Italiji koji je brzinu kretanja vozila u urbanom području ograničio na 30 kilometara na sat. Ova odluka je dio plana nazvanog "Citta 30 (Grad 30)" u cilju smanjenja broja saobraćajnih nesreća i poboljšanja kvaliteta zraka.

Prvi italijanski grad koji je uveo ograničenje do 30 kilometara na sat bio je sardinski grad Olbia koji je to učinio 2021. godine. Međutim, dio stanovništva u Bolonji je nezadovoljan ovom odlukom, sumnjajući da će se njome ostvariti navedeni ciljevi. Neki od njih su protestovali, dok taksisti prijete da će rastom cijena kompenzirati sporiju vožnju.

Ograničenje je prvobitno bilo 50 kilometara na sat, a oni koji prekorače 36 kilometara na sat bit će novčano kažnjeni u iznosu od 29 eura. Gradonačelnik Bolonje Matteo Lepore je odluku o smanjenju ograničenja brzine nazvao revolucionarnom, jer je mišljenja da će se njome poboljšati kvalitet života u gradu.

S druge strane, italijanski ministar saobraćaja Matteo Salvini ne misli da je riječ o mjeri kojom će se doprinijeti zaštiti okoliša.

"Automobili i kombiji ne mogu biti neprijatelji. Ograničenje brzine do 30 kilometara na sat u gradu ne pomaže okolišu. Sprečavanje ulaska u grad ljudima koji ne mogu priuštiti Tesle ne pomaže okolišu i ograničava radna mjesta", konstatovao je Salvini.

Doprinos smanjenja ograničenja brzine po sigurnost u saobraćaju je dokazana, ali doprinos zaštiti okoliša je manje konkretan. Matthew Watkins s britanskog Univerziteta Nottingham Trent je naveo da je potrebno više istraživanja o tome kako ovo ograničenje utječe na okoliš.

"Pojedini dokazi sugeriraju da se zagađenost zraka može povećati sa sistemom 'Grad 30'. Mnogo je faktora u igri", kazao je.

Prema istraživanju Imperijalnog koledža u Londonu, sporijom vožnjom se smanjuje emisija zagađujućih čestica usljed habanja guma i kočnica, što je 75 posto zagađenja zraka u cestovnom saobraćaju. Međutim, motori su optimalno učinkoviti kada se vozilo kontinuirano kreće, bez učestalog ubrzavanja i usporavanja. Optimalna učinkovitost se ostvaruje pri brzini od 90 kilometara na sat.

Milano i Parma također namjeravaju da tokom ove godine uvedu ograničenje do 30 kilometara na sat, piše Euronews.