Brazil potopio nosač aviona, brod pun azbesta i opasnost po okolinu
U januaru je tim tehničkih stručnjaka zaključio da je bivši ratni brod u lošem stanju, kako je izvijestio Alert 5, inspekcija je otkrila novu pukotinu na brodu, povećanje razine poplave i koroziju u usporedbi s inspekcijom koja je obavljena četiri mjeseca ranije.
Sao Paulo je odvučen 20 nautičkih milja od luke Suape u Pernambucu.
Brazilska mornarica saopćila je da namjerava poslati brod na dno Atlantskog okeana korištenjem eksploziva kako bi stvorila rupe u brodu. To je izazvalo zabrinutost za okolinu jer bivši nosač zrakoplova još uvijek ima tone azbestnih materijala u sebi.
Nosač zrakoplova je mornarica prodala turskom brodogradilištu Sök Denizcilik i Ticaret Limited, a napustio je Brazil u augustu prošle godine da bi bio rastavljen u Turskoj.
Otpisani nosač zrakoplova pluta na moru već tri mjeseca. Budući da mu je Turska odbila ulazak kako bi ondje bio rashodovan. Turska je odbila ulazak zbog opasnosti za okolinu. Brazilska mornarica je prvog februara 2023. objavila da je odlučeno da se brod potopi u Atlantskom okeanu u vodama pod jurisdikcijom Brazila.
Iz mornarice su u saopćenju objasnili da brodu nije dopušteno pristati u brazilskim lukama jer u njega ulazi voda i postoji opasnost od potapanja.
Služba je dodala da nije imala drugog izbora nego potopiti brod u vodu na oko 5.000 metara dubine, 350 kilometara od obale unutar brazilske ekskluzivne ekonomske zone unatoč zahtjevu ministrice okoliša Marine Silve da se brod ne potopi. .
Prema izjavi, lokacija je udaljena od područja zaštite okoliša i bez podvodnih komunikacijskih kabela.
"S obzirom na sve lošije plutajuće stanje i neizbježnost nekontroliranog potonuća, nema druge mogućnosti nego odbaciti trup i potopiti ga na planirani način", rečeno je.
Mornarica je planirala potopiti brod u srijedu na moru, ali su državni pravobranitelji pokušali zaustaviti potonuće u brazilskim vodama navodeći prijetnju okolini koju predstavlja, uključujući tone azbesta korištenog za oblaganje unutar broda.
Savezni sudac je u srijedu poslijepodne odbio njihov zahtjev za zabranu, tvrdeći da je mornarica odvagala utjecaj na okoliš u odnosu na druge faktore.
Prema Navy Recognitionu, Sao Paulo je nosač aviona klase Clemenceau koji je 1963. godine prvi put naručila Francuska mornarica pod imenom Foch, a 2000. je prebačen u Brazil, gdje je postao novi vodeći brod brazilske mornarice.
Plovilo je deplasmana 32.800 tona, ima dužinu od 265 metara i imao je posadu od 1.920 mornara. Mogao je primiti 39 letjelica: 22 aviona i 17 helikoptera.