Brazilci analiziraju stravičnu nesreću: Avion je padao 4.000 metara brzinom od 440 km/h
Prema pisanju brazilskog medija Globo, avion je poletio u 11:46 sati i let je nesmetano nastavljen do 12:20 sati. Nakon 24 minute, avion se dizao sve dok nije dostigao 5.000 metara nadmorske visine u 12:23 sati.
Na toj visini avion je nastavio let sve do 13:21 kada je počeo gubiti visinu.
"U tom trenutku letjelica je napravila oštar zaokret. Padala je oko 4.000 metara. Brzina ovog pada iznosila je 440 km/h", piše Globo.
Kao što je i ranije objavljeno, spiralni pad koji je bio vidljiv na snimcima sugeriše na pojavu zastoja, što se dešava kada letjelica gubi podršku.
"Zastoj se može dogoditi zbog formiranja leda na krilima, a na ruti ovog aviona došlo je do formiranja leda", piše Globo.
Kada je riječ o samoj letjelici, Nacionalna agencija za civilno zrakoplovstvo saopćila je kako je riječ o avionu ATR-72-500 kompanije Voepass koji posjeduje 74 sjedišta.
Avion proizvodi francuski ATR, koji je jedan od najvećih proizvođača aviona u svijetu.
"Dokumentacija letjelice je bila ažurirana i svi članovi posade su imali važeće dozvole. Prema proizvođaču, ATR-72-500 može letjeti maksimalnom brzinom od 511 km/h. Model je dugačak 27 metara i raspona krila, uz domet leta od 1.324 kilometra. Maksimalna težina koju avion može nositi u službi je sedam hiljada kilograma", pojašnjava se.
Avion je bio star 14 godina i bio je model poznat u svijetu avijacije po svojoj sposobnosti da radi na kratkim pistama i teško pristupačnim aerodromima u Brazilu.
Uzevši u obzir moguće formiranje leda koje je moglo utjecati na nesreću, oglasili su se i meteorolozi koji su rekli kako je na mjestu nesreće formirano tzv. područje nestabilnosti te da je postojala šansa od 35 posto za formiranje leda.
Tačno u trenucima kada se letjelica približavala ovom području puhao je jak vjetar u rep aviona.
"Procjene iz meteoroloških modela ukazuju na temperature između -9 i -11 stepeni Celzija na visini koja odgovara 500 hPa u regiji Vinhedo oko 13 sati po lokalnom vremenu", ističe se.
Izvršni direktor Voepass Linhas Aereas, Eduardo Busch, održao je konferenciju za novinare u petak navečer i izjavio da su piloti iskusni i da su svi operativni sistemi aviona radili u vrijeme polijetanja.