Firma povezana s Kinom pokušala srušiti Vladu Španije nakon poplava u Valenciji
Kampanja povezana s kineskim vlastima— koju su analitičari nazvali "Spamouflage" — predstavljala se kao španska nevladina organizacija Safeguard Defenders na društvenim mrežama, uključujući Facebook, TikTok i X, kako bi širila sadržaj koji kritikuje odgovor vlade na poplave koje su prošlog oktobra rezultirale u najmanje 225 poginulih, prema izvještaju američke firme.
Spamouflage je koristila hiljade naloga za slanje sadržaja na najmanje 50 internetskih stranica, foruma i društvenih mreža u posljednjim godinama, a njene mete su se kretale od birača u SAD-u do zakonodavaca u Kanadi, prema analitičarima iz Graphike i britanskog Instituta za strateški dijalog (ISD).
Međutim, ova posljednja kampanja označava prvi put da je operacija povezana s Pekingom direktno pozvala na svrgavanje strane vlade, prema Jacku Stubbsu, glavnom obavještajnom oficiru Graphike.
"Ova aktivnost pokazuje da kineske obavještajne operacije postaju agresivnije u pokušajima manipulacije domaćim političkim razgovorima u zapadnim zemljama i podrivanja kritičara Pekinga," rekao je on za Euronews.
Graphika je saopštila da je identifikovala desetine društvenih medijskih naloga koji su postavljali sadržaj na engleskom i španskom jeziku, a koji je navodno prikazivao organizaciju Safeguard Defenders kako osuđuju vladu premijera Pedra Sáncheza i regionalnu administraciju lidera Valencije Carlosa Mazóna.
Ključna objava u kampanji bio je video — prekriven logotipom Safeguard Defenders — u kojem je osoba sa maskom Guy Fawkesa, tvrdeći da je iz ove nevladine organizacije, rekla da žele "otkriti" vlasti koje su se odrekle običnih ljudi. Video, koji je postavljen na X, ali je od tada uklonjen, završava pozivom na svrgavanje vlade.
Graphika je takođe označila sadržaj u kojem je Mazónovo ime pogrešno napisano kao "Carlos Ma Song," što su analitičari rekli da je najvjerovatnije kineska transliteracija.
Spamouflage je ciljala nekoliko zemalja od 2017. godine, ali je pojačala svoje aktivnosti prošle godine, pred novembarskim predsjedničkim izborima u SAD-u, i imitirala američke birače u pokušaju da utiče na političke razgovore oko izbora, saopštila je Graphika u septembru.
U odgovoru, Liu Pengyu, portparol kineske ambasade u Vašingtonu, odbacio je nalaze Graphike kao ispunjene "predrasudama i zlonamjernim spekulacijama" i rekao da Peking neće uticati na izbore u SAD-u.