Francuska će ukinuti pojedine aviolinije u domaćem saobraćaju radi zaštite okoliša
Odluka o ukidanju je usvojena nakon žestoke rasprave u Nacionalnoj skupštini, a riječ je o ključnoj preporuci iz klimatske konvencije predsjednika Emmanuela Macrona.
Između ostalog, bit će ukinuti letovi od Aerodroma Ory, koji se nalazi južno od Pariza, do Nantesa i Bordeauxa.
Prvobitni prijedlog komisije za zaštitu okoliša, a koju je osnovao Macron, bio je da se ukinu svi letovi u nacionalnom saobraćaju ka destinacijama na koje je moguće doći vozom za manje od četiri sata.
Prijedlog je izmijenjen nakon oštrog prigovora pojedinih francuskih regija i kompanije Air France-KLM koja je među onima koje su teško pogođene pandemijom koronavirusa.
Prije godinu je vlast spomenutoj aviokompaniji dala zajam od sedam milijardi eura pod uslovom da suspenduje pojedine linije u domaćem saobraćaju.
Izvršni direktor Air France-KLM Benjamin Smith je izjavio da će nastojati smanjiti broj aviolinija u domaćem saobraćaju za 40 posto do kraja ove godine.
Parlamentarcima se obratio i ministar saobraćaja Jean-Baptiste Djebbari i tom prilikom je obrazložio ovaj potez. Kako je kazao, ovim prijedlogom se izbjegava rizik da se izoliraju dijelovi zemlje koji nemaju izlaz na more.
Nisu svi zadovoljni zbog ovakve odluke. Parlamentarac Socijalističke partije Joel Aviragnet smatra da će izazvati veliki trošak i gubitak radnih mjesta u aviosektoru. S druge strane, u stranci Zelenih žale što se odustalo od prvobitnog prijedloga.
Parlamentarka ljevičarske stranke La France Insoumise Mathilde Panot je ocijenila da je ovaj potez isprazan, dok njena stranačka kolegica Daniele Ozbono tvrdi da bi zabrana letova za koje postoji alternativa putovanja vozom manje od četiri sata doprinijela znatnom smanjenju emisije stakleničkih plinova. Prema njenim navodima, na takvim aviolinijama nastaje najviše stakleničkih plinova.
Iz francuskog udruženja potrošača UFC-Que Choisir su pozivali parlamentarce da prihvate prvobitni prijedlog i da građane zaštite od vještačkog povećanja cijena i pogoršanja usluga u željezničkom saobraćaju.
Kako su istakli, u prosjeku se iz aviona emituje 77 puta više ugljičnog dioksida po putniku nego iz aviona na aviolinijama za koje postoje alternativa putovanja vozom za manje od četiri sata. Pri stavu su da se odustajanjem od prvobitnog prijedloga odustaje od onoga što je suština mjere.
Francuska nije jedina evropska zemlja koja promjenama u aviosaobraćaju želi doprinijeti zaštiti okoliša. Austrijska vlast je u junu prošle godine uvela namet od 30 eura na avionske karte za letove kraće od 350 kilometara. Ukinula je i aviolinije ka destinacijama kojima je moguće doći vozom za manje od tri sata.
Nizozemci od 2013. godine pokušavaju ukinuti kratke aviolinije u domaćem saobraćaju. Parlament ove države je prije dvije godine zabranio let od amsterdamskog Aerodroma Schiphol do briselskog Aerodroma Zaventem. No, Evropska komisija je ocijenila da je zabranom prekršeno pravo na slobodu kretanja i zbog toga ona nije provedena, piše list Guardian.